ریاست ‌سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد:

گسترش تخلف سازی در شهر یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به بی توجهی مردم در رعایت قانون و مقررات ساخت و ساز بیان کرد: تخلف سازی در شهر یزد گسترش یافته است.

کد خبر: 190809004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ مرداد ۹۸ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به بی توجهی مردم در رعایت قانون و مقررات ساخت و ساز بیان کرد: تخلف سازی در شهر یزد گسترش یافته است.

گسترش تخلف سازی در شهر یزد

گسترش تخلف سازی در شهر یزد

تخلف‌سازی در شهر یزد  گسترش یافته است/ هشتاد درصد ساخت و سازها در یزد بدون مجوز است

مهدی سالاری در جلسه خبری با تبریک بمناسبت روز خبرنگار، گفت: حوادث طبیعی در سالهای اخیر به وقوع پیوست که نشان داد شهرهای ما چقدر در مقابل حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند و باید تفکرات دستگاه های متولی ساخت و ساز تغییر پیدا کند.

سالاری با عنوان این که خروجی نقشه های نظام مهندسی و پروانه های شهرداریها و … باید وجود ساختمانهای ایمن و پایدار برای مردم باشد، تصریح کرد: ساختمان یک کالای گران و ملی است که به راحتی هم قابل ساخت نیست و نزدیک به شصت سال طول میکشد که یک انسان بتواند صاحب خانه گردد.

وی با تاکید بر اصلاح فرایندها برای داشتن ساختمانهای ایمن، ادامه داد: باید در حوزه ساخت و ساز، سازمانهای کلیدی هماهنگی بیش تری داشته باشند و پیام یکسانی را به مردم و جامعه بدهند تا اعتماد مردم در این بخش بیش از گذشته جلب گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که هدف ما برخورد با تخلفات ساخت و ساز است، تصریح کرد: قدرتی که قانون گذار به سازمان نظام مهندسی داده این توانایی را داریم که بتوانیم فضا را برای متخلفان سخت کنیم و به سمتی برویم که نتوانند در امنیت به تخلفات خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: امروز یک ساختمان بطور متوسط تا ۳ میلیون تومان هزینه تمام شده در هر مترمربع دارد و کسانیکه در این عرصه فعالیت میکنند سود سرشاری میبرند چون با قیمتهای بالاتری حتی تا نزدیک به ۳ برابر میفروشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که در سال نزدیک به سی هزار میلیارد تومان تبادل مالی در صنعت ساختمان است، گفت: بازار در یزد بسیار جذاب است و منفعت زیادی دارد و این موضوع سبب شده تا سودجویان این بازار را رها نکنند و ما نیز نتوانیم شرایط را به سمت مطلوب جلو ببریم.

سالاری یاد آور شد: صنعت ساختمان اشتغال بالایی دارد و به تنهایی میتواند مشکل اشتغال استان را حل کند و از سویی در تحریمها نیز کم‌ترین آسیبها را میبیند و تاثیرپذیری بسیار اندکی دارد.

سالاری با عنوان این که امروز با بیست و پنج میلیون تومان سرمایه گذاری در صنعت ساختمان یک شغل ایجاد می گردد، بیان کرد: ظرفیت اشتغال‌زایی در این صنعت بسیار بالاست و هشت درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده اما هفتاد و هفت درصد از ساخت و سازهایی که در کشور انجام میشود با هدف سرمایه گذاری است و افرادی که اقدام به این کار میکنند نیازی به ساختمان ندارند و با دید اقتصادی وارد میشوند.

گسترش تخلف سازی در شهر یزد

سالاری با عنوان این که ارزیابی دقیقی از این وضعیت در استان یزد نداریم، ادامه داد: هماهنگی خوبی بین دستگاههای مرتبط با این حوزه بوجود آمده و به این نتیجه رسیده ایم که یک پایگاه خبری تخصصی در این زمینه ایجاد کنیم تا ارتباط قوی تری هم با مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به اوضاع آشفته ساخت و ساز در استان یزد، افزود: مطرح می گردد که هفتاد تا هشتاد درصد ساخت و سازها در یزد فاقد مجوز و پروانه است لذا در تعامل با دستگاههای مرتبط بدنبال ایجاد اکوسیستم و زیست بوم جدیدی هستیم که خروجی آن منجر به ساماندهی ساخت و سازها گردد و مردم نیز خیال آسوده تری داشته باشند.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مرداد ۹۸
857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0