دوره آموزشی توجیهی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی دوره آموزشی

دوره آموزشی توجیهی-عمومی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی برگزار گردید

گردهمایی آموزشی توجیهی-عمومی پذیرفته ‌شدگان آزمونهای ورود بحرفه که موفق به دریافت پروانه اشتغال بکار در رشته های مهندسی شده اند، روز جمعه چهاردهم مهرماه جاری از سوی معاونت پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در دانشگاه علمی- کاربردی شهرداری مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 960715016 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۱۰:۱۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، گردهمایی آموزشی توجیهی-عمومی پذیرفته ‌شدگان آزمونهای ورود بحرفه که موفق به دریافت پروانه اشتغال بکار در رشته های مهندسی شده اند، روز جمعه چهاردهم مهرماه جاری از سوی معاونت پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در دانشگاه علمی- کاربردی شهرداری مشهد برگزار گردید.دوره آموزشی توجیهی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی

دوره آموزشی توجیهی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی

دوره آموزشی توجیهی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی

دوره آموزشی توجیهی-عمومی ویژه قبول‌ شدگان  آزمونهای ورود بحرفه مهندسی برگزار گردید

در این گردهمایی یک روزه که سیصد و سی تن از مهندسان جدید الورود بحرفه مهندسی شرکت داشتند، معاون پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اهداف این گردهمایی را در مورد آشنایی مهندسی به قوانین و مقررات ملی ساختمان، مسئولیت حقوقی، مدنی، آیین نامه های اجرایی کار و حرفه اعلام کرد.
حمید کاظمی گفت: بسیاری از حوادثی که در اجرای پروژه های ساختمانی اتفاق می افتد، به علت عدم آشنایی مهندسان به قوانین و حقوق مهندسی در حوزه ساخت و ساز است.
کاظمی ادامه داد: از سال نود و دو تا به حال میزان ساخت و ساز پنجاه درصد کاهش یافته، به طوری که در سال‌ نود و دو ساختمان سازی در مشهد بیش از ده میلیون متر مربع در سال بود که این آمار در مقایسه با سال گذشته به کم تر از پنجاه میلیون متر مربع کاهش یافت.
وی افزود: این در حالی است که هرسال به جمعیت مهندسان در حوزه ساخت و ساز افزوده گردیده است.
نورافشان، در این گردهمایی مسائل حقوقی مهندسی، بیمه های مسئولیت، قانون کار، مسائل قضایی، جزایی و مدنی را تشریح کرد.

دوره آموزشی توجیهی ویژه قبول‌ شدگان آزمونهای ورود بحرفه مهندسی

نور افشان گفت: اکنون چهل وچهار درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است که به علت عدم آشنایی سازندگان به مسائل ایمنی و ایمن‌ سازی کارگاه‌ های ساختمانی است که زیانهای مستقیم و غیرمستقیمی برای مهندسان و دست‌اندرکاران این حوزه دارد.
او هم چنین گفت:، یکی از چالشهایی که در بخش ساختمان داریم نبود متخصصان ایمنی کارگاهها و عدم آشنایی مهندسان به ایمن سازی، بهداشت و محیط زیست در کارگاههای ساختمانی ست.
به گفته بازرس اداره کل ایمنی رعایت مسایل ایمنی یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام و قانون است و در مبحث دوازدهم قانون مقررات ملی ساختمان تاکید فراوانی بر ایمن سازی در محیط کار و کارگاهها شده است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
1255 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0