توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه قوت حناچی حسن رباطی

توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه قوت حناچی

یک کارشناس شهری با اشاره به انتخاب پیروز حناچی بعنوان شهردار تهران بیان کرد: کلانشهر تهران مسائل مبتلابه بسیاری دارد که برای برون رفت از آن نیاز به افراد متخصص و توانمند دارد. بعد از استعفای آقای نجفی نیز اگر نگاه شورای شهر به درون شهرداری و نیروهای فعال در این مجموعه بود؛ شاهد رخوت و سردرگمی شهرداری تهران در این چند ماهه نبودیم.

کد خبر: 970826009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ آبان ۹۷ - ۸:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،یک کارشناس شهری با اشاره به انتخاب پیروز حناچی بعنوان شهردار تهران بیان کرد: کلانشهر تهران مسائل مبتلابه بسیاری دارد که برای برون رفت از آن نیاز به افراد متخصص و توانمند دارد. بعد از استعفای آقای نجفی نیز اگر نگاه شورای شهر به درون شهرداری و نیروهای فعال در این مجموعه بود؛ شاهد رخوت و سردرگمی شهرداری تهران در این چند ماهه نبودیم.

توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه قوت حناچی

توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه قوت حناچی

توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه  قوت حناچی است

حسن رباطی، اظهار داشت: مدیری با سابقه کار تخصصی مانند حناچی که تجربه کار در سمت‌هایی مثل دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان، وزیر مسکن و شهرسازی و ریاست مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرساز، معاون فنی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و هم چنین عضویت در کمیسیون ماده پنج در شهرداری را داشته اند؛ گویای اینست که اشراف کامل به فضای شهری دارد و میتواند شهر را از بن بستهایی که دچار آن شده، نجات دهد.
رباطی افزود: نقطه قوت حناچی این است که تهران را بخوبی میشناسد، اشراف خوبی به مسایل و معضلات آن دارد، پلکانی پیشرفت کرده و درگیر باند بازی سیاسی و اردو کشیهای قومی و قبیله ای نبوده است. اکنون امیدوار هستم وی بتواند با توجه به تخصص مدیریت شهری و شناخت علمی از مدیریت کلانشهرها قدم های موثری برای شهروندان بردارد.
وی، موفقیت مدیریت شهری و برون رفت از مسائل مبتلابه شهری را در گرو همراهی همه مجموعه ها و به ویژه دولت عنوان کرد و افزود: مروری بر کارنامه عملکردی حناچی نشان می‌ دهد وی مدیری خلاق، صاحب نظر و آشنا به مسائل شهری است. حال که این پتانسیل در مدیریت ارشد شهری ایجاد شده نیاز است که باهمکاری همه بخشها در جهت توسعه زیست پذیری شهر تهران و ارایه راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات شهر و شهروندان اقدام گردد. از آن جا که تهران پایتخت کشور است لذا دولت باید نگاه ویژه ای به این کلانشهر داشته و در جهت ایجاد زیرساختهای لازم به کمک شهرداری تهران بیاید.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد اتاق فکر راهبردی برای اجرای هدفمند برنامه‌های مدیریت شهری، تصریح کرد: یکی از تاکیدات حناچی، شهر برای همه است. این به آن معناست که همه تفکرها و همه قومیت‌ ها باید برای زیست بهتر در این شهر مشارکت داشته باشند. همان طور که شهروندان از هر قومیت و فرهنگی در شهر تهران درکنارهم زندگی میکنند، مدیریت شهری نیز می‌ تواند بستری برای پذیرش دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلف در حوزه مدیریت شهری باشد.
معاون سابق امور مناطق شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران چابکی لازم را ندارد که یکی از علل آن حجم بالای نیروها، نبود برنامه ریزی صحیح برای آن ها و نیروهای تحمیلی است.

توان تخصصی و اشراف به شهر تهران، نقطه قوت حناچی

رباطی با عنوان این که شهرداری تهران باید روزانه بیست و پنج میلیارد درآمد داشته باشد تا هزینه های جاری و خدمات شهری را بپردازد، افزود: اینها مسائل بسیار مهمی است که شهر به آن دچار شده و باید با تکیه بر اتاق فکر کارآمد و استفاده از نیروهای متخصص به چاره اندیشی در مورد آن ها پرداخت.
وی با اشاره به هشت محوری که حناچی در برنامه هایش مطرح کرده است، گفت: نگاه شهردار تهران کمال گرا و در عین حال عملیاتی است. در واقع برنامه های حناچی نشان میدهد که صرفا وعده و وعید نیست و قابلیت اجرایی دارد.
معاون سابق امور مناطق شهرداری تهران با عنوان این که حناچی در دوران جنگ تحمیلی با حضور در جبهه های جنگ و فعالیت در چندین پروژه مهندسی بخوبی با مفهوم مدیریت بحران و عملیات فنی و مهندسی در شرایط سخت آشناست، خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم سومین انتخاب شورای پنجم، مردم تهران را به خاستگاه اصلی شان که آسایش و امید است نزدیک کند و زخمهایی که بر پیکره شهر وارد شده ترمیم گردد.
وی یاد آور شد: از مهم ترین ویژگی‌ های حناچی در دو مسئولیت پیشین در مدیریت شهری نگاه به درون و استفاده از متخصصان و جوانان است. شهرداری، هشتاد هزار پرسنل دارد که با نگاه درست به آن ها، حذف نگاه قومی- قبیله‌ای و تمرکز بر توان تخصصی می‌ توان بسیاری از چالش‌ ها را از پیش رو برداشت.

منبع :اطلاع نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آبان ۹۷
784 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0