گردهمایی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله گردهمایی بزرگ علمی تخصصی

برگزاری گردهمایی علمی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

گردهمایی بزرگ علمی تخصصی مهندسین ساخـتمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثــرات بـــلایای طبیـعی بدعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.

کد خبر: 961007017 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ،گردهمایی بزرگ علمی تخصصی مهندسین ساخـتمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثــرات بـــلایای طبیـعی بدعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.

گردهمایی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله

 گردهمایی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله

گردهمایی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله

برگزاری گردهمایی علمی تخصصی مهندسین ساختمان  بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

در این گردهمایی، ریاست سازمان ضمن خیر مقدم با اشاره به تدابیری که برای زمان های قبل، حین و بعد از زلزله در نظر گرفته میشود، بیان کرد: وظیفه مهندسین ساختمان در زمانهای قبل از زلزله برای طراحی و اجرا و نظارت صحیح و در زمانهای بعداز زلزله برای شناسایی و مقاوم سازی بناهای آسیب دیده خیلی مهم است.
مهندس فرشید با اشاره به توانمندیهای سازمان و تجمیع و هماهنگی هفت رشته مرتبط با ساخت و ساز در این نهاد ابراز امیدواری کرد با تقویت بعد نظارتی و جلب همکاری شهرداری و راه و شهرسازی در برخورد با تخلفات ساختمانی، بتوان ساختمانهایی مستحکم و بر اساس مقررات ملی ساختمان ساخت. ناطق برپایی این گردهمایی بزرگ تخصصی بعد از حوادث زلزله های اخیر را فرصت مغتنمی برای هم اندیشی در جهت تقویت ابعاد آموزشی و پژوهشی برای توانمند سازی مهندسین توصیف کرد.
در ادامه گردهمایی، محمدرضا جواهری عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به همت موثری که بعد از زلزله کرمانشاه در جهت بازآموزی و افزایش دانش مهندسین در زمینه تبیین دستورالعملها و ضوابط و مقررات ساختمان صورت گرفته ابراز امیدواری کرد این روند هم چنان پرشتاب و در برگیرنده همه رشته های ۷ گانه ساختمان تداوم یابد.
جواهری با ابراز تاسف از این که پس از زلزله اخیر کرمانشاه عده ای به عقده گشایی علیه مهندسین عضو سازمان پرداختند، از مهندسین خواست با جدیت وتلاش به انجام رسالت سنگین خود بپردازند و از این هجمه های ناجوانمردانه دل سرد نگردند.

گردهمایی تخصصی مهندسین ساختمان بمناسبت روز ملی ایمنی در مقابل زلزله

وی در ادامه گردهمایی به تفصیل درمورد دلایل وقوع زلزله های اخیر و درس هایی که از این حوادث در جهت بهبود ساخت و ساز میتوان گرفت، سخن گفت. به اعتقاد نایب رئیس اول سازمان و مدرس دانشگاه، توجه به جنس و پریود خاک یکی از علل مهم در کاهش خسارتهای ناشی از زلزله است و در منطقه سرپل ذهاب، این ویژگی در خصوص ساختمانهای احداثی در جنوب و شمال شهر کاملا محسوس بوده است.
در ادامه گردهمایی، سروقد مقدم چهـره شاخص بهسازی لرزه ای و دانشیار پژوهـــــشگاه بیــن المللی زلزله شناسی و مهـندسی زلزله درمورد لزوم بازنگری در سیستمهای ساختمانی با توجه به تبعات زلزله اخیر غرب کشور سخن گفت.
سرو قد مقدم، با تاکید بر بهبود روشهای طراحی در دو دهه اخیر عنوان داشت: نمیتوان هیچگاه سازه ای را طراحی کرد که در زلزله مطلقا آسیب نبیند اما مهم آنست که با بازنگری سیستمها بتوان این امکان را فراهم کرد که اگر سازه ای در زلزله تغییر شکل می یابد، این تغییر شکل با کم ترین اصلاحات، برگشت پذیر باشد.
ریاست پژوهشکده سازه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هم چنین خواستار ارائه آموزشهای ویژه به طراحان ساختمانها شد تا هیچ جزئیاتی برای اقدام در محل به پیمان کاران محول نشود.
به اعتقاد وی در حتی مورد سازه های فلزی و بتنی، افزایش المانها توسط پیمانکاران به ستونها سبب بهم خوردن عملکرد سازه در حوادثی چون زلزله میشود و باید بشدت از آن دوری کرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
889 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0