برگزاری گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله

برگزاری گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس در شورای مرکزی

گردهمایی تخصصی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه، در سالن جلسات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

کد خبر: 191113006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گردهمایی تخصصی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه، در سالن جلسات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

برگزاری گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس

برگزاری گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس

برگزاری گردهمایی تخصصی  درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس در شورای مرکزی

در این گردهمایی، که نمایندگانی از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها حاضر بودند، بهادری دبیر اجرایی شورای مرکزی بیان کرد: زلزله به خودی خود خسارتی در بر ندارد بلکه حاصل کارها و ساخت و سازهای ماست که ممکن است سبب خسارات جانی و مالی گردد.

بهادری ابراز امیدواری کرد با برگزاری این گردهمایی های تخصصی و برنامه ریزی های متعاقب آن ها، شاهد کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی بویژه زلزله باشیم.

علی‌رضا مجربی، دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز در اظهارات خود از کمیسیون عمران شورای مرکزی بخاطر برگزاری این گردهمایی تخصصی تشکر و ابراز امیدواری کرد که مهندسان عضو سازمان بویژه مهندسین عمران رسالت خود را در قبال خطر زلزله بخوبی به انجام برسانند و با ساخت و ساز مقاوم و مستحکم از بروز خسارات پیش‌گیری شود.

در آیین افتتاحیه گردهمایی که هیئت رئیسه و تنی چند از اعضای شورای مرکزی نیز حاضر بودند، مجتبی زاده، ریاست گروه تخصصی عمران و نرماشیری، دبیر این گروه ضمن  بزرگ‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان زمین لرزه کرمانشاه، به تشریح فعالیت ‌های گروه در قبال حوادث طبیعی بویژه زمین لرزه پرداختند و ساماندهی پنج کارگروه با محوریت استحکام بناها و مقاوم سازی و نیز گرداوری سند ۳ نظام نامه با عناوینی مانند ایمنی، ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان‌ها و مجریان را از دیگر فعالیت ‌های این گروه تخصصی عنوان کردند.

برگزاری گردهمایی تخصصی درس‌های زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس

بازدیدهای اعضای گروه تخصصی عمران از مناطق زلزله زده و تهیه مستندهای مکتوب، صوتی و تصویری در این ارتباط، از مهم‌ترین اقدامات گروه تخصصی عمران شورای مرکزی گزارش گردید.

گردهمایی تخصصی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه با ارائه سخنرانیهای علمی ادامه یافت.

هم‌چنین فرج الله رجبی، ریاست شورای مرکزی با حضور در بخشی از گردهمایی، در مورد بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی جزئیاتی را در اختیار حاضرین قرار داد که خبر مشروح آن به نظر شما خواهد رسید.

برپایی نمایشگاهی متشکل از عکس‌های زمین لرزه کرمانشاه و خسارات آن و نیز زمین لرزه اخیر آذربایجان شرقی در محل سالن ورودی شورای مرکزی و مکان برگزاری گردهمایی، از جمله اقدامات گروه تخصصی عمران بود که مورد استقبال شرکت کنندگان در گردهمایی و سایر مهندسان و مراجعان قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آبان ۹۸
875 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0