طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکار حل چالشهای صنعت ساختمان در کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران پذیریش مسئولیت اجتماعی توسط طرفهای درگیر در صنعت ساختمان سازی به ویژه مهندسین بخشهای مختلف را مهمترین راهکار برای رفع و حل مشکلات چالشهای این صنعت دانست و بر لزوم تحقق این مهم تاکید کرد

کد خبر: 961130009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۱۱:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران پذیریش مسئولیت اجتماعی توسط طرفهای درگیر در صنعت ساختمان سازی به ویژه مهندسین بخشهای مختلف را مهمترین راهکار برای رفع و حل مشکلات چالشهای این صنعت دانست و بر لزوم تحقق این مهم تاکید کرد

مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکار حل چالشهای صنعت ساختمان در کشور

مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکار حل چالشهای صنعت ساختمان در کشور

مسئولیت پذیری اجتماعی ، راهکار حل  چالشهای صنعت ساختمان در کشور

سیف الله علی نیا در گردهمایی مهندسان مکانیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در آمل، بیان کرد: حل چالشهای مهم اجتماعی مانند بحران خشکسالی و کم آبی ، آلاینده های صنعتی و فاضلاب خانگی و شهری که کشور هم اینک با آن روبرو است ، توسط مهندسان مکانیک فعال در بخش صنعت ساختمان قابل حل شدن است،
علی نیا بر لزوم بهره گیری از تازه ترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در صنعت ساختمان سازی و رفع چالشهای موجود در این بخش تاکید کرد و گفت : هدف از برگزاری گردهمایی مهندسان مکانیک نیز اینست که با انتقال داده های فنی و مهندسی به روز در این زمینه ، راه های برون رفت از این چالشهای اجتماعی ملی را تببین و در مورد رفع این مشکلات بحث و تبادل نظر کنیم .
وی تصریح کرد : امروزه خدماتی که بخشهای مختلف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه میکند بواسطه نوع و حجم فعالیتها در حوزه ساختمان از یک جایگاه مهمی برخوردار است و گردش مالی این حوزه نیز بیش از ده برابر کل اعتبارات عمرانی سالانه مازندران است.
با اظهار این که فعالیت این سازمان در بخش های مختلف تا حدود زیادی بار مالی دولت را نیز کمتر کرده است ، افزود : یکی از نمونه ها مهم چنین کمکی را ما در نقش مهندسان مکانیک ساختمان در بخش بازرسی از سامانه های گاز شاهدیم .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: هم اینک بیش از ۱ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در حوزه بازرسی گاز استان فعالیت میکنند و فعالیت تخصصی این تعداد سبب شده تا حجم خیلی زیادی از بار مالی از دوش دولت برداشته شود.
** دغدغه جدی مصالح غیراستاندارد
وی با اشاره به این که در حوزه تدوین مقررات و قوانین ما هیچ کمبودی نسبت کشورهای توسعه یافته نداریم ، خاطر نشان کرد : اما با این همه در حوزه کنترل و نظارت دچار مشکل هستیم که باید جبران گردد .

مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکار حل چالشهای صنعت ساختمان در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از وجود مصالح غیراستاندارد بعنوان یکی از چالشهای صنعت ساختمان در کشور از جمله استان مازندران یاد کرد و گفت : در مازندران و کل کشور عمر مفید ساختمانها کم است و یکی از دلایل مهم در این زمینه نیز مصالح غیر استاندارد است.
وی تصریح کرد : در حالیکه در حال حاضر حدود ۵ هزار قلم محصولات ساختمانی در کشور وجود دارد ، تنها کم تر از دویست قلم در زمره محصولات استاندارد قرار میگیرد که چالش مهمی برای صنعت ساختمان محسوب می گردد.
علی نیا، نقش مهندسان مکانیک را در این بخش مهم توصیف کرد و ادامه داد : لزوم شناسایی محصولات استاندارد بعنوان یک رکن مهم در صنعت ساختمان موضوعی است که مهندسان مکانیک در آن نقش پررنگتری نسبت به بقیه دارند.
وی با اعلام این که ظرفیت پرکاربردی و نقش آفرینی مهمی را که مهندسان مکانیک دارند، در دیگر رشته های چند گانه زیرمجموعه نظام مهندسی ساختمان وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد مهندسین مکانیک به دور از برخی نگاههای مادی ، در حوزه های مسئولیتهای اجتماعی خود از جمله برطرف کردن معضل دفع بهداشتی فاضلابهای خانگی و شهری روشهای خلاقانه ای را اجرایی کنند.
محور اصلی دهمین گردهمایی استانی مهندسان مکانیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در آمل بود.
گردهمایی مهندسان مکانیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با هدف آشنائی با دستاوردهای جدید و به روز حوزه مکانیک ساختمان از جمله انرژی ، تعمیر و نگه داری ، اطفای حریق و تاسیسات مکانیکی در قالب سخنرانی و کارگاه تخصصی برگزار گردید.
در حال حاضر حدود ۵ هزار نفر بعنوان مهندس مکانیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هستند که از این تعداد حدود دو هزار نفر پروانه اشتغال دارند.
هم چنین طبق گزارشهای رسمی، سی و سه هزار مهندس در حال حاضر در ۷ رشته تخصصی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران هستند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
882 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0