عدم توجه به ظرفیت 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور گفت:

قاچاق استعداد مهندسان کشور

سیدمحمد غرضی بیان کرد: زمانیکه کشور توانایی استفاده از استعدادهای بسیار مطلوب مهندسان را ندارد، این استعدادها به خارج قاچاق می گردد.

کد خبر: 971202012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ اسفند ۹۷ - ۳:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،سیدمحمد غرضی بیان کرد: زمانیکه کشور توانایی استفاده از استعدادهای بسیار مطلوب مهندسان را ندارد، این استعدادها به خارج قاچاق می گردد.

قاچاق استعداد مهندسان کشور

قاچاق استعداد مهندسان کشور

استعداد مهندسان کشور قاچاق می گردد

وی، روز ۵ شنبه در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با اشاره به این که برخی معتقد هستند که در جریان جهانی شدن حل میشویم، ادامه داد: این افراد تنها راه چاره را پذیرش امور جهانی میدانند.
غرضی افزود: انقلاب ایران برای پذیرش نامه امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر بعنوان منشور حقوق بشر بوده است، نه آن که دستورات قدرتهای جهانی را به این عنوان بپذیریم.
وی گفت: هر آن چه از امور بین الملل را که بخواهیم میپذیریم و هر آن چه را که نمیخواهیم نمیپذیریم.
غرضی با اشاره به این که هیچکسی نمیتواند به اقتدار ملت ایران شک کند، تصریح کرد: تواناییها و استعدادهای ملت است که کشور را اداره میکند و سپاه و اطلاعات مسائل اجرایی را در دست دارند.
** استعدادهای داخلی نقطه اتکای توسعه
غرضی اظهار داشت: افراد و گروههایی که به فن آوری، صنعت و استعدادهای خارج از کشور متکی هستند در اشتباه اند.
وزیر اسبق نفت و پست، تلگراف و تلفن بیان داشت: در کشور استعدادهایی وجود دارد که با اتکا به آنها میتوانیم به فن آوریهای روز دنیا بدون وابستگی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به این که فن آوری مخابرات یکی از مهم‌ترین فناوریهای روز دنیا است، اظهار داشت: ایران با اتکاء به استعدادها و جوانان متخصص خود به این فن آوری روز کامل مجهز گردیده است و توانایی رقابت با کشورهای پیشرفت دنیا را دارد.
غرضی مطرح کرد: ایران دارای هشتاد میلیون جمعیت است ولی صد و شصت میلیون سیم کارت نزد مردم وجود دارد، در حالیکه از سیصد و بیست میلیون جمعیت آمریکا تنها دویست و هفتاد میلیون سیم کارت دارند.
** مهندسان پایگاه اصلی مبارزات انقلابی بودند
وزیر اسبق نفت و پست، تلگراف و تلفن بیان داشت: پایگاههای اصلی مبارزات انقلابی در دستان مهندسان بود و این نقش پس از انقلاب نیز هم‌چنان ادامه داشته و دارد.
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور گفت: فعالیتهای فنی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت، توسط مهندسان جوان کشور انجام شد که باید قدردان آنها بود.
وی، مهندسان را تضمین کنندگان اقتصاد کشور معرفی کرد و افزود: سالهای چهل و نه تا پنجاه و چهار حدود چهارصد و سی و پنج شهید در مبارزات انقلابی تقدیم شدند که از این تعداد چهارصد شهید از مهندسان کشور بودند.

قاچاق استعداد مهندسان کشور

نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور با اشاره به نقش سپاه پاسدارن در امنیت کشور تصریح کرد: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بمنظور دفاع همه جانبه از کشور نیز به پیشنهاد مهندسان کشور و به فرمان امام خمینی(رحمه الله) بود.
غرضی خاطر نشان کرد: زمانیکه به امام خمینی(رحمه الله) گفته شد که کودتا کشور را تهدید میکند، وی خواستار پیشنهاد برای جلوگیری و پیشگیری از این مساله شدند.
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور یاد آور شد: ما نیز تشکیل سپاه پاسداران را پیشنهاد دادیم و بعد از ۱ دقیقه ایشان نیز دستوری مبنی بر تشکیل سپاه را صادر کردند که بنده نیز این دستور را بمنظور رساندن به مجلس، به مرضیه دباغ تحویل دادم.
**برتری تفکرات مهندسان به سیاسیون
غرضی با اشاره به این که تفکرات مهندسان قوی تر از تفکرات سیاسیون است، تصریح کرد: سیاست مداران به فکر کسب امتیاز هستند و مهندسان به فکر انجام خدمت و این تفاوت برتری مهندسان است.
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور با اشاره به این که تشکیل جامعه مهندسین با مشکلاتی روبرو بود، افزود: علت معارضه با این امر نیز این است که مهندسان میتوانند قدرت سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند، بهمین علت به حرف مهندسان گوش نمیکنند.
در این مراسم از مهندسان نخبه استان سمنان تجلیل به عمل آمد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۷
488 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0