ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان
ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان ،برقرار می گردد. در مورد امکان برقراری ارتباط سیستمی و تعامل دو طرفه در راستای حذف کاغذ و تسریع در ارائه خدمات بهینه به شهروندان محترم تاکید گردید
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان ،برقرار می گردد. در مورد امکان برقراری ارتباط سیستمی و تعامل دو طرفه در راستای حذف کاغذ و تسریع در ارائه خدمات بهینه به شهروندان محترم تاکید گردید
ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان
ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برقرار می گردد
تعامل فی ما بین سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری ارومیه با سازمان نظام مهندس ساختمان استان در راستای برقراری ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان انجام گردید.
در این نشست، که به میزبانی سازمان فاوا شهرداری ارومیه با حضور دیلمقانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیر آیتی آن حوزه و همچنین مدیر عامل و کارشناسان مربوطه سازمان فناوری اطلاعات و شهرداری برگزار گردید در مورد امکان برقراری ارتباط سیستمی و تعامل دو طرفه در راستای حذف کاغذ و تسریع در ارائه خدمات بهینه به شهروندان محترم تاکید گردید.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ابتدای نشست به لزوم شفافسازی امور و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان اشاره کرد و سپس به چالش های پیشروی نظام مهندسی و اقداماتی که در راستای ارائه خدمات بهینه در این سازمان برنامه ریزی و هدف گذاری شده پرداخت.
وی ادامه داد: هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تصمیم و عزم جدی در راستای ایجاد بهینه الکترونیک و اصلاح فرایندهای مربوطه دارد.
وی، اعلام آمادگی و علاقمندی خود را جهت تعامل در تمامی حوزهها با شهرداری ارومیه اعلام و موضوعات و پیشنهادات چون الکترونیکی کردن فرآیند تهیه نقشه، الکترونیکی نمودن فرایندهای سازمانی فی مابین دو مجموعه، الکترونیکی نمودن مکاتبات بین سازمانی و گزارشات خلافی را بعنوان شروع همکاری مطرح کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه ضمن خوشامدگویی به دیلمقانی و همکاران وی، تصریح کرد: هدف از این نشست و دعوت از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و بررسی راهکارهای ارتباط سیستمی هوشمند فی مابین دو مجموعه در راستای ارائه خدمات غیرحضوری بهینه به شهروندان و اشتراک دیتا و اطلاعات و برقراری معماری تعامل پذیری بین سازمانی است.
اسدپور، در ادامه به اقدامات زیرساختی انجام شده سازمان فناوری اطلاعات شهرداری طی چند سال گذشته اشاره کرده و گفت: علاوه بر سایر اقدامات زیر ساختی و نرم افزاری که صورت گرفته یکی از مهمترین اقدامات که طبق برنامه ریزی و هدفگذاری در محدوده زمانی مشخص، در مجموعه بزرگ شهرداری جلو بردیم تجمیع دیتا و اطلاعات در حوزه های مختلف در قالب مگادیتا و ایجاد پلتفرم یکپارچه ارائه خدمات بوده است به طوری که مجموعه شهرداری در حال حاضر آمادگی لازم برای اشتراک دیتا و اطلاعات و تبادلات الکترونیکی با تمام ارگانهای خدمات رسان را دارد.
اسدپور اظهار داشت: با توجه به بسترسازی زیرساختی و نرم افزاری طی سالیان گذشته سال نود و نه، سال طلایی برای توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه سرویسهای شهروندی در شهرداری ارومیه خواهد بود. براساس هدف گذاری انجام شده حدود هفتاد درصد خدمات شهرداری در حوزه مناطق پنجگانه که بیشترین مراجعات مردمی را دارد غیر حضوری صورت خواهد گرفت و همچنین بخشی از فرآیندهای زائد اداری نیز در راستای آسایش مردم حذف خواهد شد.
رییس سازمان فاوای شهرداری گفت: هم اکنون استعلامات شهرسازی واعلام ضوابط و تراکم و غیره بصورت غیرحضوری بر روی پرتال khedmat.urmia.ir ارائه می شود. براساس برنامهریزی انجام شده باید تلاش کنیم تا پایان سال بخش عمدهای از فرآیند صدور پروانه ساختمانی که امکان الکترونیکی شدن دارد بصورت غیر حضوری ارائه شود.
وی عنوان داشت: در راستای ایجاد معماری تعاملپذیری بین سازمانی شهرداری ارومیه، برقراری تعامل بین سامانه های اداره کل ثبت اسناد، ثبت احوال، اداره پست، تامین اجتماعی و اداره راه شهرسازی و سایر دستگاه خدمترسان را در برنامهکاری دارد چرا که بخش عمدهای از وقت شهروندان محترم در مراجعه حضوری به این دستگاهها صرف می شود، البته در مجموعه مناطق شهرداری بهینه سازی فرآیندها و الکترونیکی کردن کارها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
منبع: اخبار بنا