هوشمندسازی شهرها نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

هوشمندسازی شهرها

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: دولت چاره‌ای جز هوشمندسازی شهرها و فراهم کردن بسترهای لازم برای آن ندارد.

کد خبر: 971026001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: دولت چاره‌ای جز هوشمندسازی شهرها و فراهم کردن بسترهای لازم برای آن ندارد.

هوشمندسازی شهرها

هوشمندسازی شهرها

دولت چاره‌ای جز هوشمند سازی شهرها ندارد/ هوشمند سازی شهرها انقلاب سوم است

مؤمنی مقدم در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران با عنوان این که موضوع شهر هوشمند، الکترونیکی کردن شهرها و فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی از موضوعاتی هستند که از آن ها بعنوان انقلاب سوم ذکر می ‌شود، ادامه داد: در تمام دنیا چنین روندی تجربه شده و ایران باید به سمت شهر هوشمند و هوشمندسازی حرکت کند.
وی با عنوان این که دولت چاره‌ای برای هوشمندسازی ندارد و باید برای پیشبرد این روند از بخش خصوصی، انجمن‌ ها و تشکل‌ های حرفه‌ای و صنفی کمک بگیرد، افزود: در تمام دنیا تشکل‌ های صنفی در این زمینه صاحبنظر بوده است، بنابراین هوشمندسازی شهر نیازمند مؤلفه‌هایی است که ما باید روی آن کار کنیم.
نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار داشت: هوشمندسازی شهر نیازمند شهروند هوشمند است و ما باید چنین فرهنگ‌سازی را بین شهروندان خود ایجاد کنیم.
مومنی مقدم گفت: استفاده نوین از فناوری ‌ها به شفافیت بیش تر در جامعه کمک می‌ کند، بنابراین هرچه ما بتوانیم سرعت فناوری‌ ها را در جامعه افزایش دهیم، گلوگاه‌ های فساد و رانت‌ ها از بین می ‌رود.

هوشمندسازی شهرها

شریفی مقدم تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی برای شفافیت بیش تر و فراهم کردن چنین بسترهایی با دولت و انجمن‌ ها همکاری خواهد کرد.
در ادامه دبیر هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان_ دبیر هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان با عنوان این که هم‌اکنون کلیه ساختمان‌ های تهران به سمت هوشمندسازی پیش می‌ روند، گفت: استارت‌آپ‌ها رشد سریعی را تجربه می‌ کنند، بنابراین یکی از وظایف سازمان‌ ها آن است که از این قافله عقب نمانند و همپای تکنولوژی حرکت کنند.
نبی‌ئی خاطر نشان کرد: هوشمندسازی ساختمان ‌ها بویژه در بخش انرژی نقش مؤثری در صرفه‌جویی انرژی و پیشرفت ساختمان ‌ها دارد.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
755 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0