اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی

اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی از صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری برای شصت هکتار گلخانه در این استان خبر داد.

کد خبر: 191024006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آبان ۹۸ - ۲:۱۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی از صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری برای شصت هکتار گلخانه در این استان خبر داد.
شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی افزوده می‌شود

اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی

اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی

اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های  خراسان شمالی

حسن نامجو، با اشاره به صدور پروانه تاسیس چهل و شش هکتار گلخانه در سال جاری، گفت: برای سیزده هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به پنجاه هکتار گلخانه مجوزدار و سی هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به صد و چهل هکتار میرسد.

وی با اشاره به حذف کامل استعلامات در گرفتن مجوز گلخانه، تصریح کرد: طبق این اساس تاسیس گلخانه فقط منوط به داشتن گواهی تامین آب شده و متقاضیان بدون مراجعه به دستگاه‌ها می‌توانند این مجوزها را دریافت کنند.

نامجو با عنوان این که در حال حاضر بیست و سه مرکز در سطح استان اقدام به فروش نهال شناسنامه دار میکنند، بر پرهیز کشاورزان از خرید نهال‌های بدون شناسنامه تاکید کرد و افزود: نهال‌های شناسنامه دار امکان انتقال آلودگی را نداشته و استانداردهای لازم را برای کشت دارند.

نامجو ادامه داد: هم‌چنین طبق تفاهم نامه منعقده با اداره کل محیط زیست، کلیه مجوزهای محیط زیستی اعم از پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه کشاورزی و خدمات این اداره به این سازمان واگذار شده و طی ۳ روز پاسخ‌های لازم ارائه می گردد.

وی، در ادامه تعداد واحدهای فروش نهاده های کشاورزی در سطح استان را شصت و دو واحد اعلام کرد و افزود: سیزده کلینیک گیاه‌پزشکی نیز نسبت به ارائه نسخه برای سموم در سطح استان فعالیت دارند که این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی نظارت‌ کاملی بر فروش سم بدون نسخه در واحدهای گیاه پزشکی دارد که متخلفان به تعزیرات و کمیته انتظامی سازمان ارجاع داده شده و با آنها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهار داشت: هم‌چنین مجوز واحد صنعتی مرغ مادر گوشتی صد هزار قطعه در مانه و سملقان و کارخانه جوجه کشی نیز صادر شده که تاکنون در استان نداشته‌ایم.

نامجو خاطر نشان ساخت: با واگذاری اجرای مراحل انجام آبیاری نوین به سازمان از سال نود و چهار تاکنون نیز سیصد و یازده پروژه با بیش از ده هزار هکتار انجام شده است.

وی یاد آور شد: هم اینک برای یک هزار و صد نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به عناوین مختلف در سازمان اشتغال ایجاد شده که میتوانند در انتقال دانش فنی به کشاورزان و افزایش تولید و بهره برداری و بهره وری بخش کشاورزی بسیار تاثیرگذار باشند.

بیش از ۳ هزار و پانصد نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی هستند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۸
838 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0