صدای زنگ خطر زلزله خاموش ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

صدای زنگ خطر زلزله خاموش

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به صحبت ‌های قبلی خود و هشداری که برای به صدا درآمدن زنگ خطر فرونشست‌ زمین در اصفهان، بیان کرد: پس از اعلام این زنگ خطر مسئولان پی گیر موضوع شده اند.

کد خبر: 970901003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ آذر ۹۷ - ۱۱:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به صحبت ‌های قبلی خود و هشداری که برای به صدا درآمدن زنگ خطر فرونشست‌ زمین در اصفهان، بیان کرد: پس از اعلام این زنگ خطر مسئولان پی گیر موضوع شده اند.

صدای زنگ خطر زلزله خاموش

صدای زنگ خطر زلزله خاموش

صدای زنگ خطر زلزله  خاموش

غلامحسین عسکری ادامه داد: قرار است نظام مهندسی برای اثبات ادعای خود یک گزارش همراه با استدلالهای فنی و مصداق های عینی این موضوع را که “زلزله خاموش” نامیده ایم، به مدیریت بحران ارائه کند.

عسگری اظهار داشت: تنها راه حل این مسئله بحرانی، به جریان درآمدن آب در رودخانه است تا از پیشرفت فرونشست‌ های استان اصفهان جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: شاید سالها طول بکشد تا این خسارت جبران گردد ولی برای جلوگیری از پیشرفت آن در حال حاضر فقط باید آب به رودخانه برگردانده شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در بخش دیگری از اظارات خود در پاسخ به پرسش در باره چگونگی نظارت این سازمان بر نصب سیستم تهویه مطبوع (سیستمهای سرمایشی، گرمایشی) در ساختمانها، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت عالیه دارد.
وی گفت: اول باید در کارخانه های سازنده کیفیت کنترل گردد وما نیز به تبع کنترل کیفی آن ها به برچسب کنترل کیفی اطمینان کنیم ولی مهندسان مختلف میزان هوادهی و حجمی که باید یک دستگاه از خود تولید گرما یا سرما کند بررسی و دقت می‌ کنند که دستگاه متناسب با آن ساختمان انتخاب شده، حداکثر بهره ‌وری را داشته باشد.
عسگری افزود: شهروندان باید وسایلی را مصرف کنند که برچسب انرژی بهتری داشته باشد و این موضوع در حال نهادینه شدن بین مردم است که وسایلی با مصرف انرژی کم تری استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: البته تولیدکننده‌ها نیز با توجه به این که استفاده مردم از وسایل با مصرف انرژی بالا به علت افزایش هزینه آب و برق، کم تر شده است، به مسائل صرفه‌جویی در انرژی توجه ویژه‌ای پیدا کرده اند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت:هنوز به سطح ایده‌آلی از کاهش مصرف انرژی نرسیده ایم ولی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این راستا در حرکت هستند و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز، هشدارهایی را در باره استفاده کردن از دستگاه‌ های پرمصرف به اطلاع عموم در جایگاه‌های مختلف می‌ رساند.

صدای زنگ خطر زلزله خاموش

وی در مورد نحوه فرهنگ‌ سازی برای استفاده از سیستمهای تهویه مطبوع مناسب، افزود: در نمایشگاه ‌ها فرهنگ‌سازی انجام می ‌گیرد زیرا در چنین نمایشگاه‌ هایی متخصصان و مردم محصولات را می ‌بینند و تولیدکنندگان مزایای محصولاتشان را بدون واسطه به گوش مردم میرسانند، از این تبادل اطلاعات میتوان به نحو احسن برای فرهنگ سازی بهره برد.
عسگری اظهار داشت: مطمئنا دستگاه‌ هایی که ساخته می ‌شود اگر استاندارد باشد اتلاف انرژی کم و بازده آن مطلوب است ولی پس از نصب این دستگاه ‌ها در ساختمانها، میزان زیادی انرژی به هدر می ‌رود، برای جلوگیری از این اتفاق با دو جداره کردن پنجره‌ها و دیوارها می ‌توان از این موضوع جلوگیری کرد.
وی گفت: با عایق بندی سیستمهای تهویه مطبوع علاوه بر کاهش تولید دی اکسید کربن و مصرف برق، فضایی که اشغال می‌ کند نیز کوچک تر می‌شود، تولیدکنندگان نیز باید به سمت تولید دستگاه‌ هایی که اتلاف انرژی آن کم تر است، بروند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اضافه کرد: برخورد با متخلفانی که سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی مناسبی برای ساختمان‌ های خود انتخاب نمی ‌کنند به عهده اداره استاندارد است که این کنترلهای کیفی را انجام دهد اما کمک اصلی را خود مردم با استفاده از دستگاه‌ های استاندارد با برچسب انرژی مناسب میتوانند انجام دهند.
منبع :ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آذر ۹۷
1653 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0