انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در تفاهم نامه ای میان شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اجرای طرح تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌ها کلید خورد.

کد خبر: 190923009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ مهر ۹۸ - ۴:۳۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در تفاهم نامه ای میان شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اجرای طرح تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌ها کلید خورد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

اجرای طرح تصفیه و بازچرخانی  آب خاکستری در ساختمان‌های استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: اکنون این تفاهم‌نامه برای الزام اجرایی آن، به کمیسیون عمران شورای شهر ارجاع داده شده است.

هاشم امینی ادامه داد: طبق قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی با ابلاغیه آیین‌نامه هیات وزیران سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست، مرکز بهداشت و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مکلف شدند برنامه اجرایی تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری را گرداوری کنند.

امینی افزود: این برنامه بصورت دقیق و جامع در دوازده بخش تهیه شده که براساس ماده هفت این آیین‌نامه شرکت ‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مکلف می ‌شوند، بعد از تاییدیه نظام مهندسی ساختمان در شهرها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اقدام به نصب تاسیسات بازچرخانی آب ساختمان ‌ها کنند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیکج تصفیه آب خاکستری را در دانشگاه اصفهان راه اندای کرده و علاوه بر این که مجموعه سیتی سنتر و دانشگاه صنعتی اصفهان هم با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه‌شده گامی برای مدیریت مصرف آب برداشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: برخی مصرف کنندگان از جمله تعدادی از مشترکان خانگی و ادارات آموزش و پرورش این استان خودجوش و داوطلبانه به استفاده مجدد از آب خاکستری و پساب روی آورده‌اند و تجربه‌ های موفقی در این زمینه حاصل شده است.

امینی گفت: با توجه به این که نیمی از فاضلاب شهری تولید شده در خانه‌ها به آب خاکستری تبدیل می‌گردد، بازچرخانی آب خاکستری با وجود تغییر اقلیم و وضعیت بحران آب ضروری است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

وی خاطر نشان ساخت: به طوری‌که بطور معمول، میزان تقریبی آب مصرفی در حمام بین بیست و پنج تا پنجاه لیتر، در استفاده از لباسشویی ده تا بیست لیتر و پنج تا پانزده لیتر در ظرفشویی است که این میزان آب مصرفی در واحدی مسکونی می‌ تواند در فرایند بازچرخانی آب خاکستری استفاده گردد.

وی، میانگین سرانه کنونی مصرف آب را در بخش خانگی شهر اصفهان حدود صد و پنجاه لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز بیان و بر کاهش مصرف آن به صد و بیست لیتر در شبانه روز  با توجه به اقلیم آب و هوایی اصفهان تاکید کرد.

امینی، مدیریت مصرف آب را یکی از راه‌کارهای موثر در برون‌رفت از تنش آبی و سازگاری با کم‌آبی دانست و گفت: در این میان تصفیه، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از راه‌کارهای اصلی مدیریت مصرف آب محسوب می‌گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۸
502 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0