امضای تفاهم نامه همکاری سازمان با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری سازمان

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی

برای نخستین بار در استان تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی امضاء گردید.

کد خبر: 971229004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ اسفند ۹۷ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،برای نخستین بار در استان تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی امضاء گردید.

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان  با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی

در این نشست مشترک که با حضور رئیس سازمان استان، رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی و جمعی از نخبگان استان، برگزار گردید؛ حاضرین ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق مهم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
در این جلسه، ریاست بنیاد نخبگان استان گفت: حضور هیئت مدیره دوره هشتم و شخص شرکاء که خود حامی نخبگان هستند و هم در کار، شخصی عملیاتی و دلسوز، فرصت خوبی را فراهم آورده که بتوان از پتانسیل و ظرفیت جامعه نخبگان استان در راستای حل مسائلی که در شهر و سازمان با آن روبرو هستیم استفاده کنیم.
احمدی زاده ضمن تشکر و قدردانی از اعضای هیئت مدیره سازمان بیان کرد: همراهی و تلاش هیئت مدیره سازمان و زحمات و پیگیریهای دانیال محمدزاده در راه اندازی سایت و اجرائی کردن این تفاهم نامه جای بسی تشکر دارد. این کار برای نخستین بار در استان انجام شده و امید است در آینده ای نه چندان دور، شاهد انعکاس آن در سایر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور باشیم.
احمدی زاده گفت: امضای این تفاهم‌نامه کار ارزشمندی است و ان شاا… الگویی برای کل کشور شود و قطعاً منجر به ایجاد امید در جامعه نخبگان است. در فضای فعلی کشور با وجود تحریمها و مشکلات اقتصادی، باید از این فرصت ‌ها استفاده کرد و ایده‌های نوی نخبگان را جمع‌آوری و به فکر آنان اهمیت داده شود.
وی بیان داشت: ما متاسفانه وارد کننده خیلی از تجهیزات و ماشین آلات هستیم، اما صنعت نداریم، اگر بتوانیم بصورت بومی خیلی از کالاها و احتیاجات را در کشور تولید کنیم، میتوانیم به اقتصاد کشور و اشتغالزایی کمک کنیم و هم از علم و تخصص نخبگان مان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.
رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با حجم زیادی از ساخت و سازها، منابع و گردش مالی عظیمی که در کشور دارد، اگر بتواند از ایده‌های نخبگان استفاده کند، برای صنعت ساختمان میتوان آینده ای روشن و رونق بسیاری را متصور بود و کمک جدی به تولیدات با طراحی داخلی در کشور می گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این جلسه گفت: قدمی که در راستای همکاری و ارتباط سازمان با جامعه نخبگان استان برداشته‎ایم از برنامه های مهم هیئت مدیره دوره هشتم بوده است.
شرکاء بیان کرد: سازمان نظام مهندسی خود یک برند علمی است. اهداف سازمان و قانون مقررات ملی ساختمان همه علم است. مقررات ملی ساختمان مباحث بهینه سازی، مناسب سازی، امنیت در ساخت و ساز و بهره‌وری را مد نظر دارد که همه این‌ها علمی است در جهت ارتقاء دانش فنی برای صاحبان حرفه.
شرکا افزود: حضور نخبگان منجر به ارتقاء و اعتلای جامعه خواهد بود. تمام دستاوردهای یک کشور از علم نخبگان ناشی میشود. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و هیئت مدیره سازمان در این راستا قدم برداشته است تا در مسیر درست و قانونی حرکت نماید.

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان با بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی

رئیس سازمان استان خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که هیچ‌گاه نخبگان سازمان نظام مهندسی بعنوان سرمایه های جدی، به شمار نیامده اند و ما در این راستا میخواهیم از الگوی مهاجرت معکوس که در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری که اتفاق مبارکی بوده و به دست ستاری، معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور که خود از نخبگان است اجرا گردیده، استفاده کنیم تا زیست بوم، کارآفرینی را ایجاد و کسب و کارهای نو آورانه را تقویت کنیم که سبب حفظ و نگهداشت نخبگان شویم و مانیز سهم خود را در این زمینه در مهاجرت معکوس نخبگان از خارج به داخل کشور ادا کنیم. ما این راه را طی میکنیم و تا زمانیکه در این عرصه حضور داریم، تمام هم خود را در رفع مشکلات در ارتباط با صنعت خواهیم گذاشت و دست نخبگان را در دست سرمایه گذار و صنعتگر می ‌گذاریم. امیدوار هستیم که جدای از نشست های فیزیکی شاهد خروجیهای مثبت بعد از این باشیم. ما پای کار هستیم و بشدت میخواهیم کار را به اجرا برسانیم. می‌ خواهیم ثابت کنیم که بالاترین سرمایه‌های ما نخبگان هستند.
گفتنی است؛ بعد از ارائه توضیحات و بیانات حاضرین، تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان و بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی در راستای اعتلا و حمایت از نخبگان منعقد شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اسفند ۹۷
597 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0