امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان امضاء تفاهم نامه

امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی از انعقاد تفاهم نامه نظارت بر اجرای تاسیات آب و فاضلاب میان سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد.

کد خبر: 970807004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ آبان ۹۷ - ۶:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل ازسازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی از انعقاد تفاهم نامه نظارت بر اجرای تاسیات آب و فاضلاب میان سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد.

امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان

امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان

تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات  آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا امضا شد

علی اکبر رمضانی با تاکید بر شرایط خاص فعلی و لزوم برنامه ریزی و فرهنگ سازی در صرفه جویی و مصرف منابع آبی، اجرای این تفاهم نامه را عامل موثری در جهت مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف آب دانست که مستلزم حمایت بخش دولتی و نهادهای مردمی و صنعتی است.

رمضانی ادامه داد:

سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای مواد سی و دو تا سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب تمامی اماکن بین وزارت نیرو و وزارت مسکن و شهرسازی با هدف استفاده از پتانسیل نیروهای متخصص سازمان در جهت توسعه ارائه خدمات مناسب به شهروندان و متقاضیان انشعابات آب و فاضلاب بعد از برگزاری نشست های کارشناسی فنی و بررسی شرایط استان اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرد.

وی اظهار داشت:

طبق مفاد این تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان برنامه ریزی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی طراحی، نظارت و اجرا انشعابات آب و فاضلاب برای مهندسین و مجریان در راستای مصرف بهینه آب- اجرای صحیح شبکه فاضلاب با رعایت سرفصلهای آموزشی معین شده و با لحاظ کردن دستورالعملها و بخشنامه های ابلاغی در مورد بهینه سازی از جانب شرکت آب و فاضلاب را در دستور کار آموزش خود قرار خواهد داد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی گفت: از زمان اجرایی شدن این تفاهم نامه متقاضیان انشعاب آب و فاضلاب می بایست نسبت به ارائه فرم تأییدیه بازرس آبفا به شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند.


در ادامه این گفت و گو، دبیر هیات مدیره سازمان و ریاست گروه تخصصی مکانیک استان با اشاره به امضای تفاهم نامه مذکور در استان ضمن قدردانی از تعامل و همکاری رییس سازمان نظام مهندسی و اعضای هیات مدیره، در مورد روند انعقاد این تفاهم نامه تصریح کرد: بمنظور تعیین ساز و کار اجرای این شیوه نامه، نشست های کارشناسی فنی متعددی برگزار و شرایط استان بررسی گردید و این تفاهم نامه در سیزده بند در مورخ ۹/۷/۹۷ به امضای طرفین رسید.
پویا کلاهدوز همچنین گفت: جهت تبادل نظر و بررسی دقیق اجرای تفاهم نامه و انتقال تجربیات در روند کار از سازمان نظام مهندسی ساختمان سایر استانها؛ چک لیستها، دوره های آموزشی برگزار گردیده و گواهی نامه های صادر شده و همچنین استعلامهای لازم اخذ و مورد برررسی قرار گرفت.
کلاهدوز خاطر نشان کرد: در این مورد از چند استان پیشرو نیز بازدید به عمل آمد.
وی در خاتمه یاد آور شد:

اجرای این تفاهم نامه قدم موثری در راستای پیاده سازی ضوابط و الزامات مصرف بهینه آب و مدیریت صحیح بر اجرای تاسیسات آب و فاضلاب خواهد بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۷
730 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0