کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره پیشین نگاهی به انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد؛

کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره پیشین

هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان روز گذشته برگزار و نتایج آن ساعاتی پس از اتمام آن اعلام گردید.

کد خبر: 970707024 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مهر ۹۷ - ۸:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان روز گذشته برگزار و نتایج آن ساعاتی پس از اتمام آن اعلام گردید.

کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره پیشین

کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره پیشین

کاهش قابل ملاحظه آرا به  نسبت دوره پیشین/ ضعف تبلیغات و رکود سازمانی از عوامل برگزاری انتخابات سرد!

این دوره از انتخابات، سی و هفت نامزد با هم رقابت کردند که پانزده نفر به ‌عنوان اعضای اصلی و هفت نفر به ‌عنوان علی‌البدل انتخاب شدند. در این میان، گروه ترافیک حذف و سهمیه آن به گروه عمران اضافه ‌شده بود.
نتیجه انتخابات نیز فرق چندانی با دوره پیشین آن نداشت.  ماجد یلدرمیان که در دوره قبلی عضو علی‌البدل گروه معماری بود بهمراه رضا احمد زاده ذوالپیرانی توانستند به‌ عنوان نفر اصلی وارد هیئت‌ مدیره نظام‌ مهندسی گیلان گردند. البته در گروه معماری تنها ۳ نفر کاندیدا حاضر بودند که هر ۳ نفر جواز ورود به هیات مدیره را کسب کردند.
هم چنین میلاد نصر نیز عضو جدید گروه عمران ناظم مهندسی ساختمان گیلان است  و علی مبصر با حذف گروه ترافیک از نظام مهندسی ساختمان گیلان حذف گردید.
ولی نکته جالب و متفاوت  کاهش دو هزار و سیصد و چهل و چهار رای نسبت به دوره قبلی انتخابات بود. به طوری که از شش هزار و دویست و سی و هشت رای انتخابات دوره هفتم به سه هزار و هشتصد و نود و چهار رای در دوره هشتم  کاهش پیدا کرده است که این امر با توجه به افزایش اعضای نظام مهندسی ساختمان و هم چنین تحولات اخیر در نوع خود جالب توجه است.
کاهش اختیارات سازمان و کاهش ساخت و ساز رکود بزرگی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ایجاد کرده است.  عدم امکان تحقق بسیاری از منابع درآمدی سازمان در بودجه مصوب سال نود و هفت سبب گردید که اردی بهشت ماه امسال، نظام مهندسی ساختمان گیلان اعلام کند:  تا اطلاع ثانوی امکان ثبت به روال سابق، کنترل و ارجاع خدمات مهندسی در پروژه های نوساز در کلیه دفاتر نمایندگی سازمان مقدور نمی باشد.» این رکود و رخوت از جمله مسائلی بود که در حضور اعضای سازمان در انتخابات نیز تاثیرگذار بود. بطوریکه  برای اکثریت اعضای نظام مهندسی که بالغ بر بیست هزار نفر میشوند فرق چندانی نمیکند که چه کسی در هیات مدیره قرار بگیرد.

کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره پیشین

بدین مساله باید ضعف اطلاعرسانی در سالیان گذشته را  با خروج مدیره سابق  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز  اشاره کرد که تقریبا هیچ خبری از این سازمان پس از آیین تودیع و معارفه به بیرون درز نکرده است و البته رسانه ها نیز چندان بمسائل درون سازمان ورود نکرده اند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سرد در آن  باشیم. هر چند در نهایت نتیجه دلخواه برای هیات مدیره فعلی به دست آمده است، ولی مشخص است که اهمیت آنها به نسبت دوره پیشین، کم تر به چشم می آید.
منبع : تدبیر شرق

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۷
868 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0