شفاف سازی امضا فروشی در نظام مهندسی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران

شفاف سازی امضا فروشی در نظام مهندسی

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران بیان کرد: اگر بحث امضاء فروشی در بین مهندسان مطرح است باید این موضوع بصورت کامل شفاف سازی گردد.

کد خبر: 191031007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ آبان ۹۸ - ۵:۴۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران بیان کرد: اگر بحث امضاء فروشی در بین مهندسان مطرح است باید این موضوع بصورت کامل شفاف سازی گردد.

شفاف سازی امضا فروشی در نظام مهندسی

شفاف سازی امضا فروشی در نظام مهندسی

امضاء فروشی در نظام مهندسی  باید شفاف سازی گردد

مدعیان امضا فروشی در نظام مهندسی کشور شفاف سازی کنند /  بیژن خطبیی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با اشاره به موضوع امضاء فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور، تصریح کرد: اخیرا بحث امضاء فروش بین مهندسان کشور بیان شده ولی این موضوع در بین کلیه اعضای نظام مهندسی وجود ندارد و ممکن است تنها چند نفر اقدام به امضاء فروشی کنند.

خطیبی با عنوان این که در هر صنف و دستگاهی عده‌ای اقدام به فعالیت‌ های غیر قانونی و خارج از چارچوب می‌ کنند،‌ ادامه داد: این موضوع نباید به تمامی افراد یک صنف تسری یابد.

وی اظهار داشت: اگر بحث امضاء فروشی در بین مهندسان مطرح است باید این موضوع بصورت کامل شفاف سازی گردد و اگر افرادی مدرک و یا سندی برای اثبات این موضوع دارند به دیوان عدالت اداری و یا قوه قضائیه ارائه دهند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی در چند سال اخیر موضوع شفافیت سازمان‌ ها و بخش ‌های مختلف را مطرح کرده است،‌ افزود: شفاف سازی در کلیه بخش ‌ها لازم است و ما امیدوار هستیم که هر چه سریع‌تر این موضوع در دستگاه‌ ها و معاونت ‌ها به مرحله اجرایی برسد.

خطیبی گفت: در چند ماه اخیر میزان تخلفات در حوزه نظام مهندسی با افزایش نظارت‌ ها بسیار کاهش یافته و بهتر است برخی از مدعیان امضاء فروشی، مدارک و مستندات خود را برای اثبات این قضیه هر چه سریع‌تر ارائه دهند.

شفاف سازی امضا فروشی در نظام مهندسی

وی خاطر نشان ساخت: شفاف سازی در این بخش سبب می‌شود که سازندگان ذی ‌صلاح و صاحب صلاحیت، وارد حوزه ساخت و ساز شوند که این خود زمینه ساز افزایش کیفیت در این بخش می ‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یاد آور شد: بیست هزار شغل به حوزه ساخت و ساز متصل است و در صورتیکه اطلاعات این بخش‌ ها شفاف سازی گردد، می ‌تواند رکود موجود در حوزه ساخت و ساز را نیز برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه فساد اصلی در نظام مهندسی کشور از سازندگان فاقد صلاحیت سر چشمه می ‌گیرد، ادامه داد: متاسفانه ورود سازندگان فاقد صلاحیت سبب شده که ایرادات در حوزه ساخت و ساز افزایش یابد و این موضوع در چند سال گذشته تبدیل به یک معضل جدی در حوزه مسکن شده است.

وی گفت: باید هر چه سریعتر ریشه فساد در حوزه ساخت و ساز را شناسایی کرده و سخت‌گیری برای ورود سازندگان صاحب صلاحیت جدی‌تر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۸
1087 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0