شاه نشین بودن نود و شش درصد از جمعیت استان قم استاندار قم بیان کرد:

شاه نشین بودن نود و شش درصد از جمعیت استان قم

بهرام سرمست، با اشاره به روند افزایش شهرنشینی در قم، افزود: نود و شش درصد جمعیت استان قم شهرنشین هستند در حالیکه میانگین کشوری هشتاد درصد است

کد خبر: 971205005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بهرام سرمست، با اشاره به روند افزایش شهرنشینی در قم، افزود: نود و شش درصد جمعیت استان قم شهرنشین هستند در حالیکه میانگین کشوری هشتاد درصد است.

شاه نشین بودن نود و شش درصد از جمعیت استان قم

شاه نشین بودن نود و شش درصد از جمعیت استان قم

شاه نشین بودن نود و شش  درصد از جمعیت استان قم

 

وی در نشست تجلیل از مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی که در آستانه روز مهندس در سالن امام جواد (علیه السلام) استانداری قم برگزار گردید، با اشاره به فلسفه تشکیل تشکل ‌های صنفی این سازمان، ادامه داد: تشکل‌ های صنفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با فلسفه پیاده‌سازی سیاست ‌های کلان دولت با کم‌ ترین هزینه و بیش ترین کیفیت ایجاد شده است و این تشکل پل ارتباطی بین جامعه هدف و دستگاه ‌های اجرایی است.
سرمست در ادامه تصریح کرد: استانداری اگر بخواهد تصمیماتی در امور کشاورزی استان قم اتخاذ کند و یا به این بخش ورود کند باید نشست های متعددی را با تشکل ‌های صنفی داشته باشد چرا که این تشکل‌ ها از نزدیک با ظرفیت ‌ها و مشکلات بخش ‌های مختلف کشاورزی آشنا هستند و دید عمیقی دارند و اولویت‌ ها را بهتر درک و چشم‌انداز خوبی از این بخش دارند.
وی گفت: با توجه به اقلیم خاص استان قم تالارهای گفتمان بطور مرتب با این تشکل‌ ها برگزار گردد تا برای ارتقای بخش کشاورزی با بهره ‌گیری از سرمایه ‌های انسانی این تشکل خروجی مطلوبی یافته و راه‌کارهایی برای این بخش اتخاذ شود.
افزایش اعتبارات اشتغالزایی برای پیش‌گیری از مهاجرت روستائیان
استاندار قم با اشاره به بالا بودن درصد شهرنشینی قم از نرخ کشوری، گفت: در کشور نرخ شهرنشینی بصورت میانگین هشتاد درصد و جمعیت روستانشین بیست درصد است در حالیکه این نرخ در استان قم بالاتر بوده و بیش از نود و شش درصد جمعیت قم شهرنشین هستند.

شاه نشین بودن نود و شش درصد از جمعیت استان قم

وی با عنوان این که باید برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان اعتبارات اشتغالزایی روستاها افزایش یابد، اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته برای این استان دویست و بیست میلیارد تومان است که ما با توجه به شرایط استان درخواست اختصاص صد میلیارد تومان دیگر داریم.
وی خاطر نشان کرد: باید موازنه نامتعادل در نرخ شهرنشینی و روستانشینی را با خروج از کشاورزی سنتی و قدم در کشاورزی دانش‌بنیان و بهسازی الگوهای کشت و همچنین اصلاح آبیاری بهسازی کنیم و انتظار داریم تشکل‌ های صنفی با بهره‌گیری از ایده و دانش خود اقدام به کارآفرینی و تولید اشتغال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
691 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0