هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در فهرست تهدید معاون سازمان محیط زیست بیان کرد:

هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در فهرست تهدید

معاون سازمان محیط زیست و عضو شورای عالی معدن با عنوان این که 1 میلیون گونه زیستی و حیات وحش جهان در معرض انقراض هستند، افزود: هفتاد و یک گونه مهره دار در کشور نیز در فهرست تهدید وجود دارد.

کد خبر: 980321014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون سازمان محیط زیست و عضو شورای عالی معدن با عنوان این که ۱ میلیون گونه زیستی و حیات وحش جهان در معرض انقراض هستند، افزود: هفتاد و یک گونه مهره دار در کشور نیز در فهرست تهدید وجود دارد.

هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در فهرست تهدید

هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در فهرست تهدید

هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در  فهرست تهدید

حمید ظهرابی در اجلاس سالانه نظام مهندسی معادن ایران در محمودآباد با عنوان این که معادن شصت درصد تولید ناخالص ملی هشتاد و یک کشور را تشکیل می‌ دهند، افزود: ۱ میلیون گونه در کره زمین در معرض خطر انقراض قرار دارند از این رو توجه به مسائل محیط زیست اولویت زیادی دارد.

ظهرابی ادامه داد: اگر فعالیت بشر در کره زمین بهمین منوال باشد به توسعه پایدار دست نمی ‌یابیم و باید تغییرات اساسی در روش ‌های اقتصادی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها داشته باشیم و با این فرمان به توسعه پایدار نمی رسیم.

ظهرابی تصریح کرد: آنچه که ما در سازمان حفاظت محیط زیست دنبال می ‌کنیم با ۳ رکن مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پی‌گیری می‌ گردد. کشور ما نیز هفتاد و یک گونه مهره دار در معرض تهدید دارد که اگر فکری به حال آنها نشود در معرض انقراض قرار می‌ گیرند.

معاون سازمان محیط زیست و عضو شورای عالی معدن گفت: سیاست‌های حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نیازمند اصلاح است زیرا محیط زیست نخستین قربانی در کشور بشمار می ‌رود.

ظهرابی، اقتصاد را مهم دانست و ادامه داد: مسائل محیط زیست نیز مهم است و برای این که به توسعه پایدار فکر کنیم باید مسائل زیست محیطی را مورد توجه قرار دهیم و اگر این مسائل در فعالیت‌ های معدنی رعایت نگردد، تبدیل به مسائل اجتماعی می‌ گردد.

هفتاد و یک گونه مهره دار کشور در فهرست تهدید

معاون سازمان محیط زیست و عضو شورای عالی معدن خاطر نشان ساخت: وضعیت معادن در مرحله اکتشاف، بهره برداری و استخراج خوب و مطلوب نیست و باید اکتشافات با روش های علمی و روز دنیا رخ دهد.

وی با تاکید بر اصلاح قوانین و مقررات در حوزه معدنکاری گفت: در حوزه احیا و بازسازی بی سامانی وجود دارد، باید تکنولوژی را رشد و منابع انسانی را ارتقا داد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
627 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0