راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه ساختمان در استان قم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان کرد:

راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه ساختمان در استان قم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان کرد: برای اولین بار در کشور، خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان راه اندازی گردید.

کد خبر: 970925010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۱:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسبن نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان کرد: برای اولین بار در کشور، خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان راه اندازی گردید.

راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه ساختمان در استان قم

راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه ساختمان در استان قم

[خدمات الکترونیکی صدور  شناسنامه ساختمان در استان قم راه اندازی گردید]

امین مقومی روز یک شنبه در گفتگویی عنوان کرد: نظر به اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در مرحله اخذ پایانکار طرحهای ساختمانی و در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور شناسنامه فنی و ملکی، جلوگیری از خدشه دارشدن اطلاعات تکمیل شده توسط مهندسان در دفترچه اطلاعات ساختمان و انتقال این اطلاعات بعد از کنترل و بررسی بصورت مستقیم در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان؛ این فرآیند بصورت الکترونیکی طراحی، اجرا و آماده بهره برداری است.

مقومی تصریح کرد: فرآیند تکمیل الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، برای اولین بار است که در بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور، در استان قم اجرایی گردیده و این امر قدمی موثر در راستای حفظ حقوق بهره بردار است.

ریاست سازمان استان ادامه داد: در این راستا نشست های متعددی در کارگروه خدمات الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با حضور واحدهای مختلف برگزار و نظرات مشورتی گروههای تخصصی رشته های مختلف نیز اخذ گردیده است.

مقومی با عنوان این که این سامانه مرحله آزمایشی خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: برخی از مهندسان در رشته های مختلف بصورت آزمایشی مبادرت به تکمیل آن کرده اند که بعد از رفع برخی از اشکالات جزیی همزمان با ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) از روز یک شنبه بیست و پنجم آذر ماه نود و هفت اجرایی می کردد.

وی افزود: برای طرحهای ثبت شده در قبل از سال نود و هفت در زمان مراجعه مالک و درخواست صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان، با اخذ مدارک مورد نیاز پرونده شناسنامه فنی و ملکی طرح در کارتابل مهندسان مجری و ناظر ایجاد خواهد شد تا دفترچه اطلاعات ساختمانی بصورت الکترونیکی تکمیل گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان داشت: از تاریخ بیست و پنجم آذر ماه نود و هفت و در زمان مراجعه مالک، در صورتی شناسنامه بصورت فیزیکی تکمیل می گردد که چک لیستها بطور کامل و همراه با گزارش ۳ برگی با عنوان «فرم آخرین گزارش مرحله ای» از طریق سازمان به ایشان تحویل شده باشد، در غیر اینصورت مدارک ایشان ناقص تلقی می گردد و باید جهت اخذ راهنمایی لازم برای تکمیل دفترچه اطلاعات بصورت الکترونیکی به سازمان ارجاع داده شود.

راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه ساختمان در استان قم

مقونی خاطر نشان کرد: طرحهایی که سال نود و هفت در سازمان ثبت می گردد در زمان معرفی ناظران به مالک، همزمان پرونده الکترونیکی تکمیل شناسنامه فنی و ملکی ساختمان نیز در کارتابل مجریان و ناظران ایجاد می گردد که ایشان نیز میتوانند در مدت زمان اجرای طرح دفترچه اطلاعات ساختمانی طرح را تکمیل کنند.
وی در مورد اهمیت شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: این شناسنامه سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد و در تمامی نقل و انتقالات ساختمانی تحویل خریداران شده تا از مشخصات ساختمانی که خریداری میکنند مطلع گردند.
مقومی با عنوان این که در این شناسنامه چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و نیز ضوابط کیفیت فنی ساختمان قید می گردد، یاد آور شد: مالکان در حین اجرای ساخت و ساز باید دقت داشته باشند تا اصولی که در قانون به آن اشاره شده به نحو احسن براساس آیین نامه های موجود رعایت کنند و در کلیه مراحل ساخت و ساز با مهندسان ناظر هماهنگ بوده و از لحاظ کیفیت و مطلوب بودن اجرا و مصالح ساختمانی مورد استفاده از ناظران مربوط، تاییدیه کسب کنند تا در زمان دریافت شناسنامه فنی و ملکی نتیجه مطلوبی از ساختمان خود داشته باشند.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
695 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0