خدمت رسانی وزارت جهاد به مناطق محروم؛ الگوی سایر کشورها مشاور وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

خدمت رسانی وزارت جهاد به مناطق محروم؛ الگوی سایر کشورها

رکنی بیان کرد: بسیاری از کشورها در مورد اقدامات موثر و موفقیت آمیز جهاد کشاورزی ایران در جهت تعامل با ایران و الگوگیری از خدمات رسانی ما به مناطق محروم کشورشان پرسش میکنند.

کد خبر: 980327012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رکنی بیان کرد: بسیاری از کشورها در مورد اقدامات موثر و موفقیت آمیز جهاد کشاورزی ایران در جهت تعامل با ایران و الگوگیری از خدمات رسانی ما به مناطق محروم کشورشان پرسش میکنند.

خدمت رسانی وزارت جهاد به مناطق محروم؛ الگوی سایر کشورها

خدمت رسانی وزارت جهاد به مناطق محروم؛ الگوی سایر کشورها

خدمت رسانی وزارت جهاد به مناطق  محروم؛ الگوی سایر کشورها

وی افزود: تشکیل جهاد سازندگی در ایران مدیون تفکر سازنده و انقلابی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (رحمه الله) است.
رکنی با اشاره به پیشینه ای از شکل گیری جهاد سازندگی اظهار داشت: امام خمینی (رحمه الله) در بیست و هفتم خرداد ماه سال پنجاه و هشت دستور تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند، از این رو جوانان سراسر کشور مجموعه ای را تحت عنوان جهاد سازندگی در هر استان تشکیل دادند. این مجموعه در هر استان به شکل شورایی اداره میشد. افراد برای خدمات رسانی هیچ چشم داشت مالی نداشتند و مبلغ اندکی تحت عنوان کمک هزینه به آن ها پرداخت میشد.
وی ادامه داد: نخستین اقدام جهاد کشاورزی، کمک به جمع آوری گندم کشاورزانی بود که برای مرحله برداشت به حرکت جهادی نیاز داشتند و در نتیجه گسترش اقدامات جهادی در مناطق محروم از جمله ایجاد راه و برق رسانی به روستاها، تأمین آب شرب روستایی، اعزام گروههای فرهنگی و پزشکی به مناطق محروم و ایجاد کتابخانه در مناطق روستایی کلید خورد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی، با عنوان این که جهاد کشاورزی در طول عمر خود دچار تغییرات زیادی شده افزود: موضوع ادغام فعالیت های جهاد سازندگی با کشاورزی در مقطعی از زمان مطرح شد که طبق آن مسئولیتهای جدیدی برای این حوزه تعریف گردید. این مسئولیت، امنیت غذایی را بدنبال داشت که باید در برنامه های بلند مدت جهاد دیده شود تا آسیب پذیریهای کشور به حداقل ممکن برسد.
وی با اشاره به این که ما در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک طی ۳ سال گذشته به خودکفایی رسیدیم و این محصول با فعالیت تولیدکنندگان در سبد غذایی کشورمان قرار گرفت، گفت: محصولات دیگری مانند شکر و روغن از جمله مواردی است که باید در آن خودکفا شویم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت تقویت الگوی مدیریتی پیشکسوتان موفق در این عرصه تصریح کرد: نیروهایی که هم اکنون در این حوزه کار می کنند باید از این الگوها استفاده کنند.
نماینده وزرات جهاد در سازمان نظام مهندسی کشور گفت: بسیاری از کشورها در مورد اقدامات موثر و موفقیت آمیز جهاد کشاورزی ایران در جهت تعامل با ایران و الگوگیری از خدمات رسانی ما به مناطق محروم کشورشان پرسش میکنند.

منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۸
750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0