پی‌گیری جدی و تأکید به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

پی‌گیری جدی و تأکید به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه بدون اعلام خروجی از طرف نظام مهندسی ساختمان

سالن اجتماعات هلال‌احمر ساری شاهد برگزاری مجمع عمومی عادی نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در روز شنبه مورخ نوزدهم مرداد ماه نود و هشت بود. در این مجمع عمومی که در نخستین روز هفته با استقبال نسبی مهندسان (نسبت به جلسات قبلی) نیز مواجه شد، هماهنگ با شیوه‌نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع ‌های عمومی و با دستور کار گزارش عملکرد ریاست سازمان، گزارش رییس شورای انتظامی و گزارش هیئت بازرسین و هم‌چنین تصویب ترازنامه سال نود و هفت به شکل مناسبی برگزار شد.

کد خبر: 190811007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ - ۹:۵۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سالن اجتماعات هلال‌احمر ساری شاهد برگزاری مجمع عمومی عادی نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در روز شنبه مورخ نوزدهم مرداد ماه نود و هشت بود. در این مجمع عمومی که در نخستین روز هفته با استقبال نسبی مهندسان (نسبت به جلسات قبلی) نیز مواجه شد، هماهنگ با شیوه‌نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع ‌های عمومی و با دستور کار گزارش عملکرد ریاست سازمان، گزارش رییس شورای انتظامی و گزارش هیئت بازرسین و هم‌چنین تصویب ترازنامه سال نود و هفت به شکل مناسبی برگزار شد.

پی‌گیری جدی و تأکید به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه

پی‌گیری جدی و تأکید به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه

پی‌گیری جدی و تأکید  به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه بدون اعلام خروجی از طرف نظام مهندسی ساختمان/ شهرداریها میتوانند از شناسنامه فنی و ملکی بعنوان پیش نیاز صدور گواهی پایان کار استفاده کنند

در آغاز نشست، براساس مفاد مندرج در ماده نه از فصل سوم شیوه‌نامه اداره مجمع، هیئت‌رئیسه با انتخاب حاضرین انتخاب شدند و بعد از انتخاب هیئت‌رئیسه اصلی مجمع وارد دستور کارهای خود شد.

در ابتدا فرشیدرضا حقیقی، رییس سازمان استان با بیان گزارش مبسوطی از عملکرد ۸ ‌ماهه هشتمین هیئت‌مدیره سازمان، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های سازمان و هم‌چنین درک اهمیت حفظ محیط‌زیست را از طریق کاستن از کاغذبازی‌های اداری، کاهش بوروکراسی و نرم‌افزاری کردن روند ارائه خدمات به مهندسان و مخاطبان سازمان را یکی از ویژگی ‌های بارز عملکرد در این بازه زمانی بیان کرد.

حقیقی، الکترونیکی کردن گواهی شرکت در دوره‌های آموزشی جهت تسریع در روند ارائه خدمات را یکی از مواردی دانست که در همین راستا  قابل‌بیان است. برگزاری دوره ‌های آموزشی برای کارکنان سازمان، آموزش اساتید، دوره‌های HSE و دوره ‌های تفکیک آپارتمان و اخلاق حرفه‌ای، آغاز بکار سامانه‌های آموزشی و پژوهشی در تارنمای سازمان جهت زمینه‌سازی معرفی پژوهشگران، ایده‌های برتر و طرح ‌های فناورانه بخشی از فعالیت‌ های سازمان است. پایش دفاتر نمایندگی از طریق نمایندگان اداره کنترل نظارت با حضور در محل دفاتر نمایندگی جهت بررسی روند ارائه خدمات مهندسی و مالی و گرداوری سازوکار ایجاد وحدت رویه بین دفاتر نیز بخش دیگری از نظارت سازمان و تنسیق امور صنفی بوده است.

وی در ادامه اظهارات خود ضمن ارائه آماری از تعداد نشست های هیئت‌مدیره، تعداد اعضای سازمان (با پروانه و بی پروانه) و شرکت‌ های طراحی و نظارت و آزمایشگاهی و سازندگان حقیقی و حقوقی، بر ارائه خدمات رفاهی از طریق همکاری با بانک‌ های طرف قرارداد با سازمان و هم‌چنین ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و تخصیصی و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی را یادآور شد.

رییس سازمان استان به ارائه هشتاد و پنج پروپوزال پژوهشی اشاره کرد که از این میزان شانزده مورد آن ضمن تصویب، به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

هم‌چنین حقیقی، به چارت سازمانی ساختار سازمان از طریق ایجاد کارگروه ‌های عملیاتی و هم‌چنین تکمیل کادر اداری سازمان با انتخاب افرادی مناسب برای سمت ‌های اداری مالی، اداره کنترل نظارت و اداره خدمات مهندسی اشاره کرد.

در ادامه وی، به پی‌گیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز از طرف سازمان اشاره کردند که در بهمن نود و هفت، درخواستی از معاونت عمرانی داشتیم بابت ابلاغ به شهرداری‌ ها و طی دو نامه محرمانه به تمامی شهرداری ‌ها و مراجع صدور پروانه ابلاغ گردید، که بدون خروجی ارائه خدمات کامل و نظارت اصولی نظام‌مهندسی پروانه صادر نگردد که عدول از آن خلاف قانون دانسته شد. پی‌گیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز و چالش خارج کردن برخی از پروژه‌ها بدون نظارت  نظام‌مهندسی ساختمان، با جدیت سازمان و هم از طریق دادستانی، اصناف و کنترل نظارت و معاونت عمرانی و اداره راه و شهرسازی هم‌چنان صورت می ‌گیرد.

حقیقی در پایان اظهارات خود به مواردی دیگر از جمله ارائه گزارش از روند صدور شناسنامه فنی و ملکی و پی‌گیری سازمان درزمینه نهادینه‌سازی پیش‌نیاز بودن آن برای صدور گواهی پایان کار از طرف شهرداری ‌ها، حضور استاندار در روز گرامی داشت مهندسی  و رایزنی با مدیران سازمان‌ ها و نهادهای مرتبط با مهندسین و هم‌چنین آماری از بهبود وضعیت اداره کنترل نظارت،  کمیسیون‌ ها و واحدهای تأسیسات و ماده بیست و هفت و املاک و مستغلات سازمان اشاره کرد.

در ادامه توکلی، نماینده شورای انتظامی از عملکرد این شورا در زمینه موضوعات مهندسین به‌ صورت آماری مواردی بیان کرد.

توکلی، برگزاری نود و شش نشست در سال نود و هفت بابت حدود سیصد و چهل و دو پرونده تخلف با موضوعاتی هم چون عدم گزارش به ‌موقع تخلفات، تناقض در مدیریت بر تشکیل شرکت ‌های حقوقی و اعضای آن‌ ها و عدم مشاهده آخرین تغییرات هر شرکت، عدم رعایت اصول ایمنی، عدم رعایت مشخصات فنی، بی‌توجهی به مصوبات هیئت ‌مدیره، بی‌توجهی و عدم اجرای سازه ‌های نگهبان و درز انقطاع و عدم رعایت جدی مقررات ملی ساختمان و صدور گواهی پایان کار بدون توجه به استانداردها اشاره کرد.

پی‌گیری جدی و تأکید به شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه جهت عدم صدور پروانه

هم‌چنین توکلی، به ارائه گزارشی آماری و کیفی در زمینه روند بررسی پرونده‌های تخلفات طبق رشته‌های مختلف و توضیحاتی حول آن‌ ها و هم‌چنین برگزاری نشست های مشترک با گروه‌های تخصصی، کمیسیون ‌ها و کمیته‌های مختلف سازمان و پاسخ به استعلام‌ های درخواستی و سایر موارد پرداخت.

در ادامه فیروزیان، خزانه‌دار سازمان، به ارائه ترازنامه سازمان در سال نود و هفت و وضعیت بخش‌ های درآمدی و هزینه‌ای سازمان پرداخت. بعد از اظهارات فیروزیان، ذبیح اله تیمورزاده، نماینده هیئت بازرسین سازمان، ضمن بیان گزارشی از روند بررسی و اعلام موارد اصلاحی آن به هیئت‌مدیره، ترازنامه را از نظر هیئت بازرسین مورد تایید اعلام نمود.

در خاتمه نشست، بعد از سخنان نهایی خزانه‌دار و ارائه گزارش آماری، هر کدام از بندهای ترازنامه سال نود و هفت سازمان نظام‌مهندسی مورد تایید حاضرین در نشست مجمع عمومی عادی نوبت دوم نیز قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۸
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0