طنین‌ تعامل و احترام معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت؛

برخورد جدی با فساد سیستماتیک در نظام مهندسی

مازیار حسینی ادامه داد: نظام مهندسی عاری از اشکال نیست اگر در این حوزه فساد سیستماتیکی وجود داشته باشد با همه قوا با آن برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: 971111007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ بهمن ۹۷ - ۱۲:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مازیار حسینی ادامه داد: نظام مهندسی عاری از اشکال نیست اگر در این حوزه فساد سیستماتیکی وجود داشته باشد با همه قوا با آن برخورد خواهیم کرد.

برخورد جدی با فساد سیستماتیک در نظام مهندسی

برخورد جدی با فساد سیستماتیک در نظام مهندسی

برخورد جدی با فساد سیستماتیک در  نظام مهندسی/ زمان دقیق راه اندازی سامانه املاک و اسکان مشخص نیست

وی در حاشیه بازدید از آزمون نظام مهندسی در مورد آخرین وضع سامانه املاک و اسکان و زمان اجرایی شدن آن تصریح کرد: نمیتوانم زمان دقیقی برای راه‌اندازی این سامانه اعلام کنم. هدف اصلی ما درست اجرا کردن چنین طرح‌ ها و پروژه ‌هایی است.
حسینی با عنوان این که معاونت مسکن و ساختمان هماهنگ کننده تمامی حوزه‌های مسکن از جمله سازمان ملی و مسکن، بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن است افزود: مردم از ما انتظار تولید مسکن دارند و نام این معاونت‌ ها برای آن‌ ها مهم نیست بلکه باید هم اکنون بتوانیم به وظایف اجرایی خود جامه عمل بپوشانیم.
وی در مورد شورای مرکزی نظام مهندسی اظهار داشت: در حال حاضر تا زمان قانونی (تیر سال نود و هشت) شورای مرکزی نظام مهندسی با هیأت رئیسه کنونی کارشنان را ادامه می‌ دهند و با توجه به آنکه حکم رئیس جمهور برای ریاست این شورا صادر گردیده است عملاً دنبال آن هستیم که بتوانیم هماهنگی و مکانیزمی در این بخش داشته باشیم.
حسینی با عنوان این که پانصد هزار نفر مهندس بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در صنعت ساخت و ساز هستند، بیان داشت: نظام مهندسی عاری از اشکال نیست، نباید کل جامعه شریف مهندسی را جزو فاسدان بدانیم.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ما هم جزو نظام مهندسی هستیم و باید مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را حل کنیم. اگر در این حوزه فساد سیستماتیکی وجود داشته باشد با کل قوا با آن برخورد خواهیم کرد.
وی در مورد مشکلات موجود در نظام مهندسی استان تهران افزود: نشست های متعددی با اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران برگزار کرده و هماهنگی ‌هایی برای رفع مشکلات این بخش صورت گرفته است.
حسینی مطرح کرد: بیست درصد از جامعه مهندسان کشور در نظام مهندسی استان تهران قرار دارند و اعضای هیأت مدیره استان تهران با بیست و پنج نفر عضو جزو بزرگ ترین جامعه مهندسان کشور بشمار می‌ روند. از این رو امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم مشکلات این بخش را حل کنیم.

برخورد جدی با فساد سیستماتیک در نظام مهندسی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مورد جزئیات آزمون نظام مهندسی و کاردان‌ ها بیان کرد: امروز بزرگ ترین آزمون تخصصی کشور برای ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، ترافیک، مهندسی مکانیک، برق و نقشه‌برداری برگزار شد. باید صلاحیت مهندسان برای ورود به این حرفه سنجیده گردد.
وی افزود: البته آزمون دیگری در شش رشته کاردان‌ ها با معماران تجربی که حلقه‌های بهم پیوسته برای ورود به صنعت ساختمان هستند نیز امروز برگزار گردید.
وی یاد آور شد: تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به دو آزمون برگزار گردیده در ماه‌ های گذشته رشد هشت درصدی داشته است. صد و چهل و پنج هزار و نهصد و هشتاد نفر در این آزمون شرکت کردند که هشتاد درصد از آن‌ ها آقایان و بیست درصدشان را بانوان شامل میشدند.
حسینی در خاتمه اظهار داشت: کلیه سوالات این آزمون در قالب شخصی‌سازی و تنوع سازی صادر شده و امکان تقلب در این آزمون صفر درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۷
609 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0