برخورد جدی با مهندسان متخلف اعطای وام پنجاه میلیونی به مهندسان احمد خرم

برخورد جدی با مهندسان متخلف/اعطای وام پنجاه میلیونی به مهندسان

احمد خرم بیان کرد: باید با مهندسان ناظری که بدون حضور در کارگاههای ساختمانی، برگه های نظارت را امضا میکنند، برخورد جدی گردد.

کد خبر: 970828002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد خرم بیان کرد: باید با مهندسان ناظری که بدون حضور در کارگاههای ساختمانی، برگه های نظارت را امضا میکنند، برخورد جدی گردد.

برخورد جدی با مهندسان متخلف اعطای وام پنجاه میلیونی به مهندسان

برخورد جدی با مهندسان متخلف اعطای وام پنجاه میلیونی به مهندسان

برخورد جدی با مهندسان متخلف/اعطای وام  ۵۰ میلیونی به مهندسان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: متأسفانه در صنعت ساختمان و در صنعتی سازی خیلی کند پیش رفتیم. در منطقه خاورمیانه بعنوان نخستین کشور با ساخت شهرک اکباتان وارد صنعتی سازی شدیم. این شهرک پس از گذشت چهل سال از ساخت و ساز، بصورت استوار ایستاده و مردم از این ساختمانها بهره برداری میکنند و خوشالند که ساختمانی ویژه با عمر بیش از ۱۰۰ سال احداث شده است. پیش از انقلاب متوسط عمر ساختمانهای ما سی سال بود. در همان زمان آمریکاییها ساختمانهایی با عمر متوسط سی و دو سال داشتند. بخاطر بی توجهی و عدم کنترل ساخت و ساز، این شاخص در ایران به بیست و سه سال کاهش یافته است. این درحالی است که آمریکاییها به عمر بالای صد سال دست یافتند.

خرم، در مورد کنترل کیفیت ساختمانها، ادامه داد: کنترل کیفیت توسط سازمان نظام مهندسی، شهرداری و یا بیمه صورت میگیرد. الان بیمه تضمین کیفیت است ولی بازرسی انجام نمیشود. در برنامه داریم که کنترل و بازرسی را با دقت و بصورت تصادفی انجام دهیم.

برخورد جدی با مهندسان متخلف اعطای وام پنجاه میلیونی به مهندسان

وی تصریح کرد: ناظران ما وقتی گزارشی می دهند، دو سه ماه باید دنبال گزارش بدوند تا حق الزحمه خود را بگیرند. بسیاری از ناظران تنها از این محل معاش خود را تأمین میکنند. معطلی دو سه ماهه ناظر روی انگیزه و تلاش او تأثیر میگذارد. مسأله اثرگذاری استارتاپها و دانش بنیانها هم که در جایگاه خودش اهمیت زیادی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی تهران سالانه هفت هزار وام سی تا پنجاه میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به اعضا میدهد. این در حالیست که چنین وامهایی به یک نوآور و کارآفرین در صنعت ساختمان اعطا نمی گردد. سازمانی که هفت، هشت هزار وام قرض الحسنه میدهد، قطعا میتواند دو هزار وام پنجاه میلیونی به نخبگان و نوآوران صنعت ساختمان بدهد. این کار را اخیرا در سازمان نظام مهندسی آغاز کردیم.

وی یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید مردم را متوجه کند که خدمات آن برای مردم ارزش افزوده ایجاد و مسکن آن ها را احیا میکند. این خدمات سبب میشود مردم و خانه هایشان در زمان زلزله آسیب نبینید. این سازمان باید با متخلفان و ناظران متخلف برخورد جدی کند. کسی که مسئولیت نظارت و بازرسی دارد ولی سرکار نمیرود، بازدید انجام نمیدهد و فقط برگه را امضا میکند، تاثیر منفی روی کارفرما و مالک خواهد گذاشت.

منبع :خبرگزاری اقتصادی ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۷
1247 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0