جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

ارسال الگوی قوس ‌های ایرانی – اسلامی به نظام ‌مهندسی


مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ممنوعیت نمای رومی و محدودیت ‌های مربوط به آن، بیان کرد: مقرر گردید الگوی قوس‌ های ایرانی - اسلامی به سازمان نظام ‌مهندسی و نظارت عالیه جهت کنترل نما توسط ناظرین ارسال گردد.

کد خبر: 961223005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ممنوعیت نمای رومی و محدودیت ‌های مربوط به آن، بیان کرد: مقرر گردید الگوی قوس‌ های ایرانی – اسلامی به سازمان نظام ‌مهندسی و نظارت عالیه جهت کنترل نما توسط ناظرین ارسال گردد.

ارسال الگوی قوس ‌های ایرانی اسلامی به نظام ‌مهندسی

ارسال الگوی قوس ‌های ایرانی اسلامی به نظام ‌مهندسی

الگوی قوس ‌های ایرانی – اسلامی به نظام ‌مهندسی ارسال گردد

محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری سومین نشست کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین، ادامه داد: الگوی نمای ساختمانی مطلوب برای بناهای مسکونی به ‌عنوان جایگزین نماهای رومی و هم چنین نمونه ‌هایی که قبلاً در نشست های تخصصی کمیته جمع ‌بندی شده و یا در جشنواره ساختمان ‌های برتر منتخب ‌شده بود به‌ عنوان نمونه، ارائه و چک‌ لیست دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری به ‌عنوان ملاک عمل طراحی نما معرفی گردید.
اسماعیلی گفت: هدف نهایی حذف سنگ از نما و جایگزینی تدریجی آجر به ‌عنوان نمادی از بوم و فرهنگ معماری بومی بوده که مراتب در دستور کار جدی است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، معماری ایرانی اسلامی و علت ممنوعیت قوس‌ های رومی و مغایرت آن با معماری ساده و زیبای ایرانی تهیه و ارائه گردید، اظهار داشت: مقرر گردید الگوی قوس ‌های ایرانی اسلامی به سازمان نظام ‌مهندسی و نظارت عالیه جهت کنترل نما توسط ناظرین ارسال گردد.

ارسال الگوی قوس ‌های ایرانی اسلامی به نظام ‌مهندسی

وی خاطر نشان ساخت: در مورد ضرورت شفافیت پوشش موقت نما و حصارهای موقت کارگاه‌ های ساختمانی جهت جلوگیری از انجام تخلفات ساختمانی و عدم اجرای نمای نقشه‌ های مصوب نیز بحث و مقرر گردید در نشست بعدی با بررسی طرح تهیه ‌شده در شهرداری قزوین و نیز دعوت از مشاور تهیه‌ کننده طرح و ارائه نمونه‌ های مناسب، موضوع به بحث و بررسی گذاشته شود تا اگر لازم باشد جهت ایجاد ضوابط مشخص موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود.

منبع : ایکنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۶
1106 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0