فروش بتن طبق مقاومت ریاست سازمان نظام مهندسی زرند بیان کرد

فروش بتن طبق مقاومت

ریاست سازمان نظام مهندسی زرند بیان کرد: رتبه خوبی را در کنترل مقررات ساختمان داریم و با پی گیری های لازم مقرر گردید که بتن طبق مقاومت به فروش برسد و این قدم بزرگی در راستای ارتقای کیفیت بتن و مصالح سنگین در شهرستان زلزله خیز زرند است.

کد خبر: 190926007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ مهر ۹۸ - ۱۲:۵۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی زرند بیان کرد: رتبه خوبی را در کنترل مقررات ساختمان داریم و با پی گیری های لازم مقرر گردید که بتن طبق مقاومت به فروش برسد و این قدم بزرگی در راستای ارتقای کیفیت بتن و مصالح سنگین در شهرستان زلزله خیز زرند است.

فروش بتن طبق مقاومت

فروش بتن طبق مقاومت

بتن باید طبق مقاومت به فروش برسد

مهدی افضلی، ریاست سازمان نظام مهندسی زرند شامگاه ۴شنبه در نخستین سمینار تخصصی روشهای کاربردی اجرا و کنترل بتن‌های مقاوم مقابل زلزله در مجتمع آموزش عالی زرند که با تلاش شرکت سیمان ماهان و حمایت سازمان نظام مهندسی زرند برگزار گردید، گفت: وقتی بتن طبق مقاومت فروخته می ‌شود اتفاقات خیلی خوبی در راستای کنترل کیفیت بتن خواهد افتاد که یکی از این اتفاقات این است که سیمان از خارج استان وارد نگردد.

افضلی با اشاره به این مطلب که موضوع مصالح سنگین، بتن زرند و آزمایشگاهها از جمله مشکلاتی است که در چند ماهه اخیر با آنها روبرو شده ایم، تصریح کرد: با توجه به این که بازوی اجرایی نداشتیم از طریق فرمانداری این مشکلات را پی‌گیری کردیم و در جلسه با فرماندار مقرر گردید بتن طبق کیفیت فروخته شود نه طبق عیار و یا سایر مشخصات.

وی گفت: ساختمان نظام مهندسی شهرستان زرند در دست اجراست و با انتخاب پیمانکار بزودی ظرف شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

لزوم ارتقای علمی و مهارتی کسانیکه با بتن و سیمان سرو کار دارند

مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان نیز در این سمینار با تاکید بر الزام به کیفی سازی محصولات داخلی با محوریت اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برگزاری این سمینار و گردهمایی ها با دید علمی برای ارتقای سطح علمی تمامی کسانی است که با بتن و محصول سیمان سروکار دارند و معتقدیم که این هزینه کردنها چیزی جز ارتقای سطح علمی چیزی بهمراه ندارد.

محمدرضا خیرخواه تصریح کرد: ما باید بتوانیم کاربرد بتن و اختلاط بتن در سازه های بتنی را به شکل مهندسی و علمی نه به شکل سنتی بیان کرده باشیم و فرقی هم برای ما ندارد کدام کارخانه باشد و صرفا مربوط به سیمان ماهان نیست والبته در سیمان ماهان به علت این که با کارخانجات پیشرفته ای سروکار دارد از ۱ ماه قبل تاکنون طرح توسعه ای را پیاده کرده و توانستیم در کارخانه مقاومت سیمان را تا بیست و پنج درصد تغییر و ارتقاء بخشیم.

خیرخواه گفت: این شهرستان در سال هشتاد و هشت تا نود به خود عنوان باسوادترین شهرستان استان را با بیست و پنج هزار نفر جمعیت اختصاص داده است و این یعنی قابلیتها و ظرفیتهای ویژه ای با وجود کارخانه های سیمان، کنسانتره، ذغال شویی و معادن دیگر دارد که ما را به سمت و سوی اشتغال میکشاند.

وی با اشاره به افزایش مصرف سیمان در این شهرستان نسبت به گذشته افزود: درصددیم با ساماندهی تیم بازاریابی سیمان را به شکل علمی و بصورتی که نیاز داریم به بازار عرضه کنیم.

خیرخواه با عنوان این که زرند تجارب تلخی را از حادثه زلزله به خود دیده است، افزود: باید تلاشمان این باشد که سازه های این شهرستان را بطرف سازه های بتنی سوق داده و این فرهنگ را بین سازندگان ساختمان نهادینه کنیم و این انجام نمیشود مگر با اطلاعات وسیع و علمی نه سنتی.

زلزله خیزی زرند و لزوم محلی برای کنترل مقاومت بتن

شهردار زرند در این سیمنار تخصصی بیان کرد: میزان ساخت و سازها و نوع و ساختار آنها در زرند قابل توجه است و مهندسان با علم خود دست به دست هم بدهند تا بتوانند از بتنی که استفاده میکنند یک محل کنترل آزمایشی را نیز برای آن داشته باشند که در ساختمان بکار میرود.

محمدرضا مهدلو گفت: زرند یک شهرستان زلزله خیز است که نمیتوان به ساخت خانه ها در آن بی تفاوت بود و باید مشاوره های ابتدایی و راهنماییهای ابتدایی توسط برخی ارباب رجوعها در رابطه با بحث سازو کار داشته باشند.

وی ادامه داد: بحث آموزش امروز یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که ما باید در سرلوحه همه ی کارها داشته باشیم  و امروز با توجه به ساخت و سازهایی که اخیرا در زرند با یک افزایش قابل چشم‌گیر شاهد آن هستیم لازم است مهندسین ناظر ساختمان ما اطلاعات کافی را در رابطه با نحوه اجرای سازه های ساختمانی از انواع مختلف آن داشته باشند لذا استحکام بتن و مصالحی که در واقع بکار میرود حائز اهمیت است.

مهدلو، مقاومت سازههای بتنی را یکی از اهداف برگزای این سمینارها دانست و افزود: هم باید ارتقای دانش را داشته باشیم و هم استفاده بهینه از مصالح استانداردی که در جامعه وجود دارد.

کسب مقام اول کرمان در کنترل مقررات ملی ساختمان

عضو سازمان نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان هم در این سمینار بیان کرد: سال گذشته استان کرمان مقام اول را در ایران تحت عنوان کنترل مقررات ملی ساختمان بدست آورد و این نشان افتخار برای مجموعه مهندسی استان است.

علیرضا اوحدی گفت: علی‌رغم این مقام خوبی که در بحث اجرا و نظارت داریم ولی در حوزه آکادمیک متمرکز شده ایم و با توجه به این که رسالت نظام مهندسی تنها در قانون نیامده است و بحث به روز رسانی و آموزش را نیز در برمیگیرد، تصریح کرد: این گردهمایی تشکیل شده است و امیدوار هستم در اینده این موضوع ادامه پیدا کرده و کنترل کیفی کار و ارتقای کار را داشته باشیم.

تاکید بر بتن ریزی به شیوه مکانیزه

دبیر  کمیته های گرداوری استانداردهای ملی کشور و مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران در این سمینار تخصصی تصریح کرد: آشنایی با ضوابط مباحث مقررات ملی ساختمان یکی از مولفه های ضروری است که باید نظام مهندسی با آن آشنا باشد.

علی‌رضا رحمتی با اشاره به این که تولید بتن یک موضوع جداگانه است و اجرای بتن موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت، گفت: موضوعی که در کشور ما وجود دارد این است که در خیلی از شهرستانهای کشور ما تولید بتن به روش مکانیزه براساس استانداردهای روز متاسفانه به علت فقدان ماشین آلات مناسب، عدم وجود نیروی انسانی متخصص و نبود مصالح اولیه مناسب خصوصا سنگدانه بدرستی انجام نمی گردد.

وی گفت: برای ارتقای کیفیت بتن بویژه در استان کرمان دستگاههای اجرایی موظفند که مصالح اولیه تولید بتن را با کیفیت مناسب نظارت کنند.

عضو کمیته های تدوین استاندارهای ملی کشور اضافه کرد: همکاری و تعامل ما بین شهرداریها، استانداریها، سازمان استاندارد، فرمانداریها و نظام مهندسی با توجه به این که همگی حوزه اختیارات خاص خود را دارند میتواند این موضوع را کنترل کنند که مصالح اولیه مناسب در اختیار صنعت بتن قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که در مرحله اجرا باید از کارگران دارای مهارت بخصوص از افرادی که در سازمان فنی و حرفه ای کارت مهارت بتن ریزی، قالب گیری اخذ کرده اند نیز استفاده کرد تا شاهد یک سازه ایمن باشیم.

فروش بتن طبق مقاومت

رحمتی گفت: خوب است که سازمان نظام مهندسی نیز با اصلاح سرفصلهای دوره های ارتقای پایه برای مهندسان عضو نظام مهندسی دوره های کاربردی تری تعریف کند و از اساتید مجرب در این دوره ها استفاده کند.

به گفته وی، نظام مهندسی باید تعداد دوره ها را زیادتر و آزمونها را سخت تر کند و به سادگی اجازه به هر مهندسی ندهند که به حوزه ساخت و ساز ورود کند.

برگزاری سمینار بتن مقاوم مقابل زمین لرزه، بیانگر تعامل دانشگاه و صنعت

مدیر مجتمع آموزش عالی زرند که میزبانی همایش را در محل این مجتمع تقبل کرده، نیز بیان کرد: هدف از برگزاری این سمینار میتواند بازگو کننده تعامل بین صنعت و دانشگاه باشد که هم برای تعالی اهداف دانشگاهها باشد و هدف دانشگاهها بیش تر جنبه حرفه آموزی، کارآموزی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان در آینده است.

علی الهی گفت: مجتمع آموزش عالی زرند بصورت مستمر کار آموزش را بعهده دارد و این سمینارها و گردهمایی ها و همایش ها میتواند تضمین کننده آن اهداف کارآموزی و کارآفرینی فارغ التحصیلان را بهمراه داشته باشد.

وی گفت: هیچ چالشی  بین دانشگاه و صنعت نمیبینم چون اکثر شاغلین صنعت فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند و مسائل و نیازهای دانشگاه و صنعت را میدانند و دانستن این نیازها میتواند سبب تقویت این ارتباط باشد.

نخستین سمینار تخصصی روشهای کاربردی اجرا و کنترل بتنهای مقاوم مقابل زمین لرزه، در مجتمع آموزشعالی زرند که با تلاش شرکت سیمان ماهان و حمایت سازمان نظام مهندسی زرند بمدت یک روز برگزار گردید و در این سمینار و کارگاه تخصصی کارشاسان مربوطه در راستای لزوم مقاوم سازی و تقویت استحکام  ساختمان‌ها در زرند و دیگر مناطق زلزله خیز استان کرمان راه‌کارهای لازم را ارائه دادند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۸
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0