نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز تخلفات گردد زهرا نژاد بهرام

نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز تخلفات گردد

آیین تجلیل از منتخبان هشتمین دوره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران با تلاش انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران بیست و چهارم مهر ماه امسال برگزار گردید.

کد خبر: 970725018 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۸:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آیین تجلیل از منتخبان هشتمین دوره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران با تلاش انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران بیست و چهارم مهر ماه امسال برگزار گردید.

نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز تخلفات گردد

نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز تخلفات گردد

نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز  تخلفات گردد

آیین تجلیل از منتخبان هشتمین دوره سازمان نظام‌ مهندسی استان تهران با تلاش انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران با حضور زهرا نژاد بهرام _ عضو هیئت ‌رئیسه شورای شهر تهران، سید محمد غرضی _ ریاست سابق شورای مرکزی، طاهری _ ریاست اداره استاندارد تهران، موسوی _ مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران و زارع‌حقیقی _ ریاست انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران برگزار و از منتخبان هشتمین دوره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران و پیشکسوتان انجمن سازه های فولادی تقدیر گردید.
در این آیین، عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر تهران، ریاست اداره استاندارد تهران و ریاست انجمن مذبور سخنرانی داشتند.
هیئت ‌رئیسه شورای شهر تهران در آغاز این آیین با عنوان این که امیدوار هستیم پیوند اعضای هیئت ‌مدیره هشتم قوی‌تر و مستحکم‌تر از قبل باشد، افزود: اگر قرار باشد نهادهای مدنی نیز مانند نهادهای دولتی از ابزار حکومتی و اقتدار حاکمیتی برخوردار باشند در تداوم فعالیت دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.
زهرا نژاد بهرام با عنوان مطلب فوق گفت: بنابراین تنها مکانیسمی که می ‌تواند نهادهای مدنی را قدرتمند کند باهم بودن و مشارکت است.
نژادبهرام با عنوان این که پیش از انتخابات هیئت‌مدیره هشتم بدنبال افزایش مشارکت رأی‌دهندگان بودیم، تصریح کرد: به‌ طور حتم با مشارکت حداکثری می‌ توانیم تأثیرگذارتر در موفقیت‌ های خوبی در فعالیت‌ های نظام‌ مهندسی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در انتخابات امسال بیش از پانصد نفر به تعداد شرکت‌کنندگان انتخابات امسال افزوده‌ شده ولی این تعداد افزایش کافی نیست.
عضو شورای شهر استان تهران افزود: پایین بودن آرا به‌ رغم تلاش ‌های متعدد بیش تر گریبان انجمن‌ های صنفی را خواهد گرفت.
وی با عنوان این که در حال حاضر زمان مناسبی برای تحلیل عدم مشارکت بالای مهندسان در انتخابات است، گفت: این مشکلات با همفکری انجمن ‌ها صنفی قابل ‌بررسی و حل است.
وی در بخش دیگر اظهاراتش با عنوان این که جدایی از مباحث مشارکت، مشکلاتی گریبان گیر ۲ تن از منتخبان هشتیم سازمان نظام‌ مهندسی شده است، ادامه داد: مشکلات ایجاد شده در مورد ۲ تن از منتخبان لازم است وزارت راه و شهرسازی بازنگری ‌هایی نسبت به این رفتارها داشته باشد؛ و در ثانی نیاز است انجمن ‌های صنفی مطالب گر آرای کسب‌شده این ۲ تن در انتخابات امسال باشد چرا که این ۲ تن جز منتخبان انجمن ‌های صنفی هستند.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: انجمن ‌های صنفی باید به ‌صورت مستقیم با وزارت راه و شهرسازی در مورد این چالش‌ ها نشست داشته باشند. چرا که یکی از مشخصات انجمن ‌های صنفی و مدنی گفتگو است و نیاز است از این نوع امتیازات استفاده بهتری گردد.
نژادبهرام در ادامه افزود: همچنین نیاز است اعضای منتخب جدید ارتباط تنگاتنگی با شهرداری ‌ها داشته باشند. آن چه مهم است ارائه خدمات به شهروندان است؛ و سازمان نظام‌ مهندسی به‌ عنوان یک‌ هاد مردمی وظیفه امینت و کیفیت سازه‌ها را به عهده دارد و مردم به اعتبار این مسئولیت ‌های سازمان نظام‌ مهندسی حس امنیت در سازه‌ها را کسب می ‌کنند.
نژاد بهرام تصریح کرد: اگر سازمان نظام‌ مهندسی نمی ‌تواند نظارت‌ های دقیق، آموزش ‌های اصولی، اعتماد سازی بر مردم و اعضای مهندس خود داشته و قادر به برقراری ارتباط لازم با شهرداری نیست باید این عرصه مسئولیت را ترک کند.
وی خاطر نشان کرد: به‌ هر روی لازم است سازمان نظام ‌مهندسی نظارتی بیش تری به گواهی‌ های وصولی خود داشته باشد؛ و حتی اگر نیاز است در دستورالعمل خود بازنگری داشته باشد.

نظام ‌مهندسی با خودکنترلی مانع بروز تخلفات گردد

 

نژادبهرام با عنوان این که پیش از محاسبه دیگران خودتان را محاسبه کنید، افزود: تهران با جمعیت بالای هشت میلیون نفر نیازمند سازمان قوی و توانمند است و خودکنترلی نشان دهندگی بالندگی یک سازمان است.
وی ادامه داد: انتظار ما از سازمان نظام ‌مهندسی به ‌عنوان سازمان پویا و متخصص اینست که با خود کنترلی مانع بروز تخلف و اشتباهات باشد.
نزادبهرام در پایان گفت: آیین‌نامه ‌های مصوب سازمان نظام ‌مهندسی تابلوی مهندسان است و باید مهندسان به تک‌تک این تابلوها توجه داشته باشند.
در ادامه همین آیین، ریاست انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران با عنوان این که با توجه به ظرفیت ‌های قانونی موجود نظام‌ مهندسی می‌ تواند با واگذاری خدمات خود به صنوف موجب ارتقای کیفیت ساخت‌ و ساز باشد، افزود: با کوچک‌سازی بدنه سازمان زمینه چابکی نظام در جهت ارائه خدمات بیش تر به جامعه مهندسی را فراهم آورد.
زارع حقیقی بیان کرد: عدم تناسب دستمزد ناظریان با حجم کار و مسئولیت محوله موجب ناکارآمدی مهندسان ناظر شده و به‌ تبع آن مشکلات فراوانی را بر نظام‌ مهندسی ایجاد کرده است.
زارع حقیقی خاطر نشان کرد: با واگذاری بخش ‌های تخصصی ساختمان به سازندگان صنفی مسئولیت این خدمات متوجه صنوف بوده و از حجم مسئولینت ناظران کاسته خواهد شد؛ و بدنبال آن ارتقای کیفیت ساختمان ‌ها پدید خواهد آمد.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
1979 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0