انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی سید محمدعلی افشانی بیان کرد:

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی

افشانی از انتخاب شدن مهندس ناظر توسط نظام مهندسی در نتیجه اختلاف این سازمان با وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

کد خبر: 970405005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ تیر ۹۷ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،افشانی از انتخاب شدن مهندس ناظر توسط نظام مهندسی در نتیجه اختلاف این سازمان با وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی

مهندس ناظر را نظام مهندسی انتخاب  می‌کند

شهردار تهران در دومین گردهمایی فصلی مدیران شهری با عنوان این که مردم شهر تهران از ما انتظار دارند، بیان کرد: باید هزینه و خدماتی که به مردم می‌‌‌‌‌ دهیم، با یک دیگر نسبت مستقیم داشته باشند وگرنه اعتمادشان را از دست می ‌‌‌‌دهیم، لازمه ایجاد شهر درست اعتماد است و اگر مردم اعتماد داشتند برای ایجاد شهر مشارکت می ‌‌‌‌‌‌کنند.
افشانی با عنوان این که شرایط خاص است، ادامه داد: اگر برای رفع تفویض قدم برنداریم، با توجه به شرایط جامعه دیر می ‌‌‌‌‌شود باید منابع را اولویت ‌‌‌‌گذاری کنیم و نه دچار شعارزدگی و نه دچار یاس و ناامیدی گردیم.
وی با عنوان این که مردم وقتی اعتماد می ‌‌‌‌کنند، وقتی ببینند منابع درست هزینه شده است و اولویت ‌‌‌‌ها با کارشناسی تعیین‌‌‌‌شده اعتماد می ‌‌‌کنند، افزود: مردم وقتی اعتماد می ‌‌‌‌کنند که حیف و میلی در کار نباشد. هیچ کس بهتر مردم شرایط را متوجه نمی ‌‌شود. هر کس می‌‌‌ خواهد مردم را محکوم کند در حقیقت قصد دارد خود را تبرئه کند قضاوت عمومی مردم را جدی بگیرید.
وی با عنوان این که تلاش اولش بالا بردن اعتبار سازمانی شهرداری است، اظهار داشت: نباید وقتی اسم فساد می ‌‌‌‌‌آید شهرداری سرلیست قرار بگیرد، بخش اعظم کارمندان شهرداری سالم و کارآمد هستند ولی با تخلف چند نفر به این شرایط رسیده است.
افشانی با اشاره به مشکل پسماند با عنوان این که سی سال است شعار ساماندهی پسماند می‌ دهید ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده، تصریح کرد: این سرمایه هنگفت درآمدزا در حال نابودی است و این ثروت گران ‌بها محیط زیست را نابود می‌ کند و در آینده متوجه نتایج و بیماری حاصل از این مساله خواهیم بود و بسیار زمین حاصل ‌خیز مهم تهران به ‌خاطر این مساله اشغال شده است.
وی در ادامه برنامه خود را بصورت پاورپونت روی مانیتور به نمایش گذاشت و بند بند آن را برای مدیران توضیح داد.
شهردار تهران با اشاره به این که تهران در رده بندی ‌های جهانی در موقعیت مناسبی قرار ندارد، گفت: باید سهم زنان در سطوح مدیریتی با جمعیت کشور یکی شود. نباید از بیرون منطقه معاون مناطق آورده شود مگر این که پشت آن استدلال قوی باشد.
افشانی افزود: همه در مقابل مردم به قانون پاسخگو هستیم و باید در دسترسی به اطلاعات شفافیت وجود داشته باشد. نگاه من به شورا متفاوت است و معتقد هستم باید به کسانیکه توسط مردم انتخاب شده‌اند نگاه خاصی داشت.
افشانی با اشاره به این که براساس قانون انرژی، مدیران نه می‌ میرند، نه تغییر می‌ کنند بلکه فقط از پستی به پست دیگر تغییر مکان می ‌دهند، تصریح کرد: من خود را به‌ عنوان عضو بیست و دوم شورا می ‌دانم. در حال حاضر شهرداری بدهی بالا و نیروی انسانی زیادی دارد ولی این ناامیدی است که بیمار را از پا در می ‌آورد نه خود بیماری. بنظرم قدرت اقتصادی شهرداری امروز بالاتر از این بودجه هجده هزار میلیاردی است.
شهردار تهران با تاکید بر این که شرایط کشور دشوار است، ادامه داد: هر منطقه تهران قدرت اقتصادی بیش تر از چند استان دارد و اگر این را پشت سر بگذاریم آینده بهتری در انتظارمان است. شما باید به‌ عنوان مدیر، هزینه‌ ها را نه کم بلکه بهینه کنید.
افشانی با عنوان این که کار مدیر بهینه‌کردن درآمدها است، خاطر نشان کرد: اگر برای انجام پروژه‌ای به دفترتان آمده‌اند بگویید پول نداریم و تا وقتی بدهی پیمانکاران را ندهیم پول جدیدی پرداخت نمی ‌کنیم. برای ما خوب نیست که پیمانکاران هفته ای ۲ بار جلوی شورا آمده و بدهی خود را مطالبه کنند.
افشانی خاطر نشان کرد: شهرداری تنها نهادی است که با همه سطوح در ارتباط بوده چون همه در شهرداری ذی ‌نفع هستند. از خبرنگاران گرفته تا مردمی که یک گوشی موبایل در دست دارند هر کدام از ذی ‌نفعان را فراموش کنید از همان جا ضربه خواهید خورد.

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی

شهردار تهران با اشاره به اهمیت عدالت با عنوان این که به هر کدام از مدیران یک نهج البلاغه می ‌دهم، گفت: توصیه جمعی می‌ کنم که همه نامه امام‌ علی (علیه السلام) به مالک اشتر را بخوانید. در این نامه تاکید روی استقرار عدالت به‌ عنوان عامل استحکام در جامعه است.
افشانی با عنوان این که عدم استقرار عدالت عامل اضمحلال جامعه است، گفت: باید عموم مردم را ببینید و نگران خواص نباشید. باید با توجه به وجود تفاوت ‌های فاحش و زندگی طبقات مختلف جامعه میان آن ها تبعیض مثبت قائل شویم.
وی با عنوان این که کسانیکه در راستای ناامیدی مردم قدم می ‌زنند خائن هستند، افزود: مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ‌ها به ما وعده دادند که کمربند سبز شمالی شرق تهران را تکمیل کنند. ششصد و سی واگن مترو نیز در آینده نزدیک با توجه به این که چینی ‌ها در مناقصه برنده شدند نهایی خواهد شد.
شهردار تهران هم چنین در مورد اظهارات محسن هاشمی در مورد پخش مسابقه فوتبال ایران – اسپانیا در ورزشگاه آزادی و تلاش ‌های حق ‌شناس (عضو شورای ‌شهر) در این مورد، گفت: درست است که حق ‌شناس در این زمینه زحمت کشید و با همه حتی با من تماس گرفت ولی ریاست ‌جمهوری شخصا بصورت مستقیم دستور دادند.
وی هم چنین در مورد نتیجه نهایی اختلاف وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی افزود: آخرین نشست را با نظام مهندسی و وزارت راه گذاشتیم و مقرر شد مهندس ناظر را نظام مهندسی انتخاب کند.
شهردار تهران گفت: از این به بعد هیچ مشکلی در حوزه صدور پروانه ساخت در مرحله انتخاب مهندس ناظر نداریم اگر مشکلی بود مستقیما به من بگویید!
افشانی با اشاره به برنامه ‌های شهرداری درباره برقی کردن موتورها با کمک سازمان برنامه و بودجه به اهمیت هوشمند سازی اشاره کرد و افزود: باید روشی ایجاد گردد که با استفاده از یک اپلیکیشن پارکینگ‌ های حاشیه ‌ای برای شهروندان مشخص گردد.
وی در خاتمه با عنوان این که المان ‌ها و میدان‌ ها نباید مدام تغییر کند، گفت: زمانی من شاهد بودم حداقل ۳ تا ۴ بار میدان صنعت را از بنیاد تغییر دادند. این تغییرات در برخی موارد لزومی ندارد.

منبع : بازار آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۷
1267 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0