فراموشی گزارش نظام مهندسی در حادثه پلاسکو مشاور ریاست ­جمهور

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری

مشاور ریاست ­جمهور در بافت فرسوده بیان کرد: هم اکنون چهل و یک درصد از مصرف انرژی کشور در ساختما‌ن ‌ها هدر می‌ رود و دولت باید با الزام مبحث نوزده میزان مصرف را کاهش دهد.

کد خبر: 970405012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ تیر ۹۷ - ۲:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مشاور ریاست ­جمهور در بافت فرسوده بیان کرد: هم اکنون چهل و یک درصد از مصرف انرژی کشور در ساختما‌ن ‌ها هدر می‌ رود و دولت باید با الزام مبحث نوزده میزان مصرف را کاهش دهد.

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در  ساخت و ساز شهری

دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری امروز با حضور حامد مظاهریان _ معاونت وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان _ مشاور ریاست جمهوری در بافت‌های فرسوده، فرج‌الله رجبی _ ریاست نظام مهندسی کشور و خرم _ ریاست نظام مهندسی ساختمان تهران برگزار گردید.
در این آیین، ترکان با اشاره به این که میزان مصرف انرژی در کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا خیلی زیاد است، ادامه داد: کشورهای خارجی میزان مصرف انرژی‌شان معادل دو بشکه نفت است و این در حالیست که میزان مصرف انرژی در ایران معادل هشت بشکه نفت است که این برای کشور خیلی نگران‌کننده است.
ترکان تصریح کرد: میزان تولید گاز در ایران ششصد میلیون متر مکعب است در حالیکه میزان گازی که مصرف می ‌شود معادل دویست و چهل میلیارد متر مکعب است و این روند برای کشور خیلی خطرناک است.
مشاور رئیس جمهور افزود:­ مقدار انرژی که در کشور مصرف می گردد باید تبدیل به ثروت شود اما متأسفانه بازدهی ما در این بخش بسیار کم و میزان ائتلاف انرژی ما خیلی زیادتر از حد مجاز است.
وی اظهار داشت: باید مقررات ملی ساختمان در کشور بازبینی گردد و رعایت مبحث نوزده در همه­ ساختمان‌ ها الزامی گردد.
ترکان خاطر نشان کرد: متأسفانه مبحث نوزده قانون مقررات ملی ساختمان‌ سال‌ ها پیش تصویب گردید اما تا به امروز کم تر کسی این قانون را در ساخت و سازها رعایت می ‌کند.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به این که چهل و یک درصد از مصرف انرژی کشور در ساختمان‌ ها است، یاد آور شد: میزان مصرف انرژی در بخش حمل و نقل خیلی کم تر از ساختمان ‌هاست و ما می ‌توانیم با اجرای درست مبحث نوزده مانع اتلاف انرژی در کشور شویم.


وی با عنوان این که شهردار تهران باید پایان کار ساختمان ‌ها را به مالکانی که مبحث نوزده را رعایت نمی‌ کنند ارائه ندهند، بیان داشت: اصلی ‌ترین بخشی که در مبحث نوزده باید رعایت گردد عایق‌بندی جداره‌ های ساختمانی است.
ترکان گفت: هم اکنون تولید گازهای کربنیک در شهرها بسیار زیاد شده بطوریکه از طریق تولید این گازها تهران دچار پدیده وارونگی دما شده است که این برای مردم خیلی خطرناک است.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به این که میزان مصرف انرژی و گاز در خانه‌ ها ۳ برابر بیش تر از سوخت برق و گاز در ادارات است، ادامه داد: میزان مصرف گاز در تهران هشتاد میلیون متر مکعب است که بیست و پنج میلیون متر مکعب آن مربوط به مصرف برق و گاز است.
ترکان یاد آور شد: باید کارهای غیر مهم و ساده مانند مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان در کشور اجرایی گردد و دولت و شهرداری باید قدم های بلندی در این بخش بردارد.
منبع :خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۷
1053 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0