سجادی بیان کرد: نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن سجادی بیان کرد: نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن

سجادی بیان کرد: نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن

سجادی بیان کرد: نیازخراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن ، شهرستان راز و جرگلان دارای معادن باریت است و ۱۵ سال است که برداشت از این معادن انجام می‌شود

کد خبر: 030322009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ خرداد ۰۳ - ۸:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سجادی بیان کرد: نیازخراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن ، شهرستان راز و جرگلان دارای معادن باریت است و ۱۵ سال است که برداشت از این معادن انجام می‌شود

سجادی بیان کرد: نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن

سجادی بیان کرد: نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن
رئیس انجمن نظام مهندسی معدن استان خراسان شمالی بیان کرد:
نیاز خراسان شمالی به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن
رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از نیاز این استان به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن خبر داد.
سجادی گفت: اکتشافاتی که در حوزه معادن در چند سال گذشته انجام شده ضعیف بوده و خروجی چندانی نداشته و در سطح شناسایی صورت گرفته است و باید اکتشافات عمقی در این استان انجام شود.
رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی ادامه داد: شهرستان راز و جرگلان دارای معادن باریت است و ۱۵ سال است که برداشت از این معادن انجام می‌شود، اما برداشت‌های انجام شده تا عمق سی تا چهل متر بیشتر نبوده که نیاز است اکتشافات عمقی در این معادن صورت گیرد تا مشخص شود در اعماق این معادن چه خبر است، چه میزان ماده معدنی و با چه کیفیتی وجود دارد.
وی ادامه داد: این استان نیاز به انجام اکتشاف عمقی در معادن فلزی همچون سرب و روی، مس، آهن، باریت، مواد معدنی نادر و … دارد.
سجادی افزود: دولت باید انجام اکتشافات عمقی را در دست گیرد چراکه بخش خصوصی نه توان مالی انجام این کار دارد و نه ریسک اجرای آن.
وی گفت: پهنه‌های در نظر گرفته شده در این استان بخشی در دست سازمان زمین شناسی و بخشی نیز در دست ایمیدرو بود که مطالعات مورد نظر انجام شد و سازمان زمین شناسی در پهنه‌ای در دست آن بود ۱۵ محدوده امید بخش را شناسایی و معرفی کرد، اما باید اکتشافات تکمیلی در این مناطق امید بخش صورت گیرد، اما هنوز در گام اول و در گیر و دار کار‌های اداری قرار داریم.
رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی افزود: ایمیدرو نیز در پهنه در دست خود ده محدوده امیدبخش را معرفی کرد که این محدوده‌ها نیز نیاز به اکتشافات تکمیلی دارد، اما هنوز در گام نخست قرار دارد و اتفاق خاصی در این محدوده‌های امید بخش صورت نگرفته است.
وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات معدنکاران استان اشاره کرد و افزود: سوخت اختصاصی به معدنکاران این استان کفاف کار‌های آنها را نمی‌دهد و باید این سهمیه افزایش یابد.
به گفته سجادی، کمبود نقدینگی، نبود ماشین‌آلات مناسب از دیگر مشکلات معدنکاران در این استان است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۰۳
64 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0