ایمنی نوعی سرمایه گذاری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد:

ایمنی نوعی سرمایه گذاری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: هزینه ای که در بخش HSE برای ایمنی در کارگاهها و پروژه ها صرف می گردد، در واقع نوعی سرمایه گذاری است که سود و بهره آن غیرقابل انکار است.

کد خبر: 191030012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آبان ۹۸ - ۱:۵۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: هزینه ای که در بخش HSE برای ایمنی در کارگاهها و پروژه ها صرف می گردد، در واقع نوعی سرمایه گذاری است که سود و بهره آن غیرقابل انکار است.

ایمنی نوعی سرمایه گذاری

ایمنی نوعی سرمایه گذاری

صرف هزینه در بخش HSE و ایمنی  نوعی سرمایه‌گذاری است/ مدیران باید به گزارش مهندسان ناظر اهمیت دهند

حسین ویزواری اظهار داشت: صنعت ساختمان بعنوان یکی از صنایع مهم و مادر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ویزواری با اشاره به این که سالانه از بیست هزار حوادث ناشی از کار در ایران، ده هزار آن در بخش ساختمان روی میدهد، به اهمیت HSE اشاره کرد و گفت: هزینه ای که در بخش HSE برای ایمنی در کارگاهها و پروژه ها میشود، درواقع نوعی سرمایه گذاری است که سود و بهره آن غیرقابل انکار است.

رییس سازمان استان تصریح کرد: اهمیت بحث HSE به اندازه ای است که مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان بطور خاص به این موضوع میپردازد.

ویزواری گفت: نظام مهندسی ساختمان بعنوان سازمانی مردم نهاد، کنترل خدمات مهندسی با نگاه فرهنگ سازی، ترویج و کمک به دولت را به عنوان یکی از وظایف اصلی در نظر گرفته است.

ایمنی نوعی سرمایه گذاری

رییس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اذعان داشت: نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا مدیران شهری و مراجع صدور پروانه باور داشته باشند که ایمنی یک ضرورت است و سرمایه گذاری در این زمینه یک اصل مهم و غیر قابل انکار است.

ویزواری ادامه داد: مدیران باید به گزارش مهندسان ناظر اهمیت دهند و به تکالیف قانونی خود نسبت به تعطیلی این‌گونه پروژه ها اقدام کنند.

ویزواری هم‌چنین گفت: افزایش دامنه نظارت و اعمال کنترلهای لازم توسط مهندسان موجب کاهش تعداد حوادث ناشی از کار میشود که البته اهمیت آگاهی کارگران در مورد حق ایمنی محیط کار را نباید نادیده گرفت.

منبع: گلستان ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۸
626 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0