ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل ضوابط ساخت و ساز رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد:

ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل ضوابط ساخت و ساز

محمد شکرچی زاده گفت: در حالی که دوازده سال پیش زلزله ۲ر۶ ریشتری شهرستان بم ده ها هزار کشته برجای گذاشت، افزایش مقاومت ساختمان ‌ها و ارتقای ساخت و ساز بویژه در مناطق روستایی سبب شد تا در زلزله ۳ر۷ ریشتری پارسال کرمانشاه تلفات خیلی کم تری داشته باشیم و خوشبختانه در زمین لرزه اخیر قصر شیرین و سرپل ذهاب هیچ تلفات انسانی نداشتیم.

کد خبر: 970910002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آذر ۹۷ - ۱۰:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد شکرچی زاده گفت: در حالی که دوازده سال پیش زلزله ۲ر۶ ریشتری شهرستان بم ده ها هزار کشته برجای گذاشت، افزایش مقاومت ساختمان ‌ها و ارتقای ساخت و ساز بویژه در مناطق روستایی سبب شد تا در زلزله ۳ر۷ ریشتری پارسال کرمانشاه تلفات خیلی کم تری داشته باشیم و خوشبختانه در زمین لرزه اخیر قصر شیرین و سرپل ذهاب هیچ تلفات انسانی نداشتیم.

ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل ضوابط ساخت و ساز

ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل ضوابط ساخت و ساز

ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل  ضوابط ساخت و ساز

این مقام مسئول، ادامه داد: از پارسال تا به حال حداقل سیصد پس لرزه شدید که بزرگای برخی از آن ها بیش تر از شش ریشتر است، در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و حتی برخی بر این نظرند که این زمین لرزه هم بگونه ای پس لرزه زمین لرزه پارسال بوده است.
وی تصریح کرد: بیش از هشتاد درصد از پهنه کشورما در نقاط زلزله خیز قرار دارد و ضروری است تا هنگام ساخت واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی و مجموعه های بزرگ تمامی ضوابط و دستورالعملهای ساخت و ساز را رعایت کنیم.
وی اظهار داشت:

تحقیقات نشان میدهد که برخی سازه های جدید در کلانشهرها و مراکز پرجمعیت بر اثر مکان یابی غلط ، استفاده از مصالح نامرغوب یا عدم رعایت مقررات ساخت وساز دارای مقاومت کمی هستندکه باید برای این قبیل واحدها بسرعت تصمیمگیری کرد.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی تحقیقات و پژوهشهای صورت گرفته از طرف این مرکز در مراحل برنامه ریزی یا اجرای نوسازی بافت فرسوده شهرها مورد کم توجهی قرار میگیرد و حضور کارشناسان این مرکز در مراحل تصمیم گیری این طرح کمرنگ بوده است.

ایمنی در مقابل حوادث طبیعی با اجرای کامل ضوابط ساخت و ساز

شکرچی زاده گفت:

کارگروه تعیین اولویتهای بخش مسکن در دوره مدیریتی جدید وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهایی از قبیل افزایش سقف تسهیلات مسکن برای کمک به خانه دار شدن مردم ارائه کرده که تصویب آن نیازمند موافقت بانک مسکن، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است.
شکرچی زاده، رعایت استاندارهای موجود در بخش مسکن را سبب طولانی شدن عمر ساختمانها حداقل تا پنجاه سال دانست و افزود: از مجموع بیست و دو استاندارد موجود در ساختمان هم اکنون شصت تا هفتاد درصد در بخش ساختمان سازی و ده تا پانزده درصد استانداردهای بخش بهینه سازی انرژی و صوت رعایت می گردد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آذر ۹۷
1057 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0