رئیس شورای شهر سنندج:

نقش نظام مهندسی ساختمان در نظم‌دهی به محیط شهری پررنگ است

رئیس شورای شهر سنندج گفت: اعضای نظام مهندسی کردستان از نخبگان جامعه هستند و در بخش شهرسازی یکی از مهم‌ترین ارگان‌‌ها برای نظم‌دهی و سازمان دادن به محیط شهری است.

کد خبر: 4669 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ دی ۹۵ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،جلال شریعتی چهارشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور با فرمانده لشکر ۲۸ پیاده سنندج، اعضای نظام مهندسیساختمان و اعضای شورا در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آرامشی که جاری است مدیون خون شهدا و نظامیان بوده که با نثار خون خود موجب حفظ تمامیت ارضی کشور شدند.نقش نظام مهندسی ساختمان در نظم‌دهی به محیط شهری

نقش نظام مهندسی ساختمان در نظم‌دهی به محیط شهری

نظم‌دهی به محیط شهری

نقش نظام مهندسی ساختمان در نظم‌دهی به محیط شهری

شریعتی با اشاره به مساحت لشگر ۲۸ پیاده کردستان و مشکلات این منطقه اظهار داشت: مشکلات و معضلات این منطقه باید هرچه زودتر مطرح می‌شد تا با توجه به توان شهرداری و اعضای شورای شهر به آنها رسیدگی شود.

وی افزود: مغازه‌هایی که در نزدیکی این منطقه قرار دارد با توجه به وعده‌هایی که در رابطه با احداث مغازه و پارکینگ در جای دیگر و اسکان مغازه‌داران آن منطقه داده شده است امیدواریم این موضوع به سرعت رسیدگی شود.

شریعتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته با توجه به حضور پررنگ نیروهای نظامی در برنامه‌ها و همایش‌های شورای شهر و شهرداری باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم و متقابلا مشکلات و امور یکدیگر را رفع کنیم.

رئیس شورای شهر سنندج در ادامه با اشاره به حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان، خاطرنشان کرد: نخستین بار است که نظام مهندسی برای حضور در جلسات شورای شهر پیش‌قدم می‌شود و امیدواریم این جلسه موجب طرح خواسته‌های مردم و رسیدگی به مشکلات آنها باشد.

وی گفت: مهندسین نظام مهندسی کردستان نخبگان جامعه هستند زیرا دارای فکر و اندیشه بوده و در بخش شهرسازی یکی از مهم‌ترین ارگان‌ها برای نظم‌دهی و سازمان دادن به محیط شهری هستند.

شریعتی تصریح کرد: انتظارات از نظام مهندسی کردستان بالاست زیرا این سازمان در بحث ساخت و ساز بی‌رقیب بوده و صدور پروانه‌ها در این سازمان حساب شده و دقیق صورت می‌گیرد.‌

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: این سازمان در قبال ارباب رجوع مسوول بوده و باید امور و مشکلات آنها را در اسرع وقت و در اولویت قرار دهد. ‌

وی عنوان کرد: شورای شهر خود را متولی می‌داند همانند شهرداری که امور مردم را به درستی پی‌گیری کنیم و اگر کارمند و یا ارگانی کار یک شهروند را با تاخیر انجام داد موجب عدم پیشرفت در امور شهری و تلف شدن وقت خواهد شد و این  موضوع شایسته نیست در هیچ ارگانی صورت گیرد.‌

شریعتی افزود: اگر در ساخت و سازها دچار مشکلاتی شویم قطعا بهنظام مهندسی و مهندسان ناظر آن مربوط نیست و ممکن است کم‌کاری از پیمانکاران و یا کارگران باشد و نباید در تمامی مواردنظام مهندسی را متهم کنیم.

ر‌ئیس شورای شهر سنندج در رابطه با رعایت نکردن قانون توسط برخی از افراد در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی، افزود: نظام مهندسی در چارچوب قوانین کار می‌کند و از آن عدول نخواهد کرد و این موضوع موجب می‌شود که یک سیستم کارشناسی دقیق و بدون هیچ ایرادی شکل گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی موارد مهندسین مشاور و ناظر در طرح‌ها حق و حقوق خود را به طور کامل در ابتدای طرح دریافت می‌کنند که این حقوق‌ها باید به صورت پلکانی و در حین پیشرفت فیزیکی کار پرداخت شود‌.‌

نقش نظام مهندسی ساختمان در نظم‌دهی به محیط شهری

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۵
1022 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0