نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح مجریان ذیصلاح

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در ارتباط با ساخت و سازهای بی کیفیت در استان خوزستان بیان کرد: طبق قانون هر ساختمانی باید یک مجری ذی صلاح داشته باشد، که این مهم را سازمان نظام مهندسی استان از طریق استانداری پیگیری میکند.

کد خبر: 961014003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ دی ۹۶ - ۸:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،  نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در ارتباط با ساخت و سازهای بی کیفیت در استان خوزستان بیان کرد: طبق قانون هر ساختمانی باید یک مجری ذی صلاح داشته باشد، که این مهم را سازمان نظام مهندسی استان از طریق استانداری پیگیری میکند.بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح مجریان ذیصلاح

بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح مجریان ذیصلاح

بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح مجریان ذیصلاح

بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح  مجریان ذیصلاح

مهندس احسان جوادی با بیان این که ورود افراد متفرقه در صنعت ساختمان سازی بی کیفیتی و استحکام پایین ساختمانها را بدنبال دارد ادامه داد: یک ساختمان باید توسط مهندس مربوطه مورد نظارت قرار بگیرد و مهندسینی که کار حرفه ای ساختمان سازی دارند کیفیت کارشان بمراتب بهتر از کسانی است که تخصصی در این مورد ندارند و بدون اطلاعات و تجربه به این زمینه وارد شده اند و فقط به فکر درآمدزایی هستند.
جوادی با اعلام این که مجریان ذی صلاح از مهندسین دارای صلاحیت هستند که بعنوان مجری ساختمان معرفی میگردند، افزود: این مجریان از طرف نظام مهندسی معرفی می گردند، ولی تا به حال خود سازنده ها زیر بار این قضیه نرفته اند. به خاطر قیمت گران مصالح برخی سازنده ها دنبال مصالح با کیفیت نیستند با این حال اگر مجریان ذی صلاح در حین ساخت و ساز حضور داشته باشند، کیفیت مصالح را کنترل می‌ کنند.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان متولی ساخت و ساز در بافت فرسوده نیست ولی این سازمان زمانی وارد میشود که مالک تصمیم به احداث گرفته باشد.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان عنوان داشت: سازمان مسکن و شهرسازی ستاد بازآفرینی را راه اندازی کرده است هم اینک از جاهای عمومی مانند بازار کاوه و طلافروشان در اهواز آغاز به احیا وبازسازی بافت فرسوده کرده اند.
وی با اشاره به این که تقریبا بصورت هفتگی پیگیر اجرای مجریان ذی صلاح هستیم و کلیه مقدمات و مهندسین دارای صلاحیت را مشخص کرده ایم مطرح کرد: اگر مجریان ذی صلاح اجرایی گردد همه این مشکلات حل می ‌شود. اجرای مجریان ذی صلاح بمراجع بالا دست برمی ‌گردد و آن ها باید پیگیر موضوع گردند ما درخواست خود را داده‌ایم ولی این قدرت اجرایی را نداریم که خودمان مستقیم بگوییم باید اجرایی گردد.

بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز با اجرای طرح مجریان ذیصلاح

جوادی با اشاره به صحبتهایی که درمورد نماهای ساختمانی، در شهرداری با معاونت شهرداری داشته اند یادآور شد: بحث در مورد نماها، مربوط به نماهایی میشود که مالک شخصا هر چه که دوست دارد اجرا میکند بنابراین اصول درست در این نوع نماکاریها رعایت نمیگردد و سبب میشود که از لحاظ ایمنی استحکام لازم را نداشته باشند.
نماهای الحاقی معضل جدید
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان داشت: الحاقی یعنی نماهایی که ساختمان ابتدا احداث می گردد بعد یک نما بر روی آن طراحی می‌ کنند که در جاهایی سبب سنگینی ساختمان شده، از طرف دیگر اتصالات این نماها به ساختمان درخیلی از جاها درست نیست لذا در زمان زلزله آسیب پذیر هستند.
جوادی در پاسخ به این پرسشی که چند درصد از ساختمانهای اهواز در زمان زلزله آسیب میبینند افزود: بطور کلی نمیتوان درصد را مشخص کرد اگر ساختمانی باشد که صرفاً مجری ذی صلاح داشته باشد و اجرا کنندگان آن صلاحیت داشته باشند آن وقت میتوان گفت صد درصد مقاوم است.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

لینک کانال تلگرام برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۶
658 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0