بازنگری طرح تفصیلی شهر گناوه فرماندار گناوه بیان کرد:

بازنگری طرح تفصیلی شهر گناوه

سید علی پاک نژاد، خواستار توجه بیش‌تر به استانداردها و موارد ایمنی شد و افزود: بازنگری در طرح تفصیلی شهر گناوه از موارد بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر: 980218011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ - ۴:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید علی پاک نژاد، خواستار توجه بیش‌تر به استانداردها و موارد ایمنی شد و افزود: بازنگری در طرح تفصیلی شهر گناوه از موارد بسیار مهم و ضروری است.

بازنگری طرح تفصیلی شهر گناوه

بازنگری طرح تفصیلی شهر گناوه

طرح تفصیلی شهر گناوه  بازنگری گردد/ ضرورت توجه بیش‌تر به استانداردها

وی در جلسه کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان گناوه عنوان کرد: فعال کردن کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان و برگزاری مستمر و منظم نشست ها در دستور کار اعضا قرار گیرد و مسئول نظام مهندسی شهرستان پی‌گیر نشست ها باشند و گزارش کار دستگاه ‌های عضو و مرتبط را نیز به کارگروه ارائه دهند.
پاک نژاد، با اشاره به اهمیت استاندارد سازی مصالح و ساختمان ‌ها گفت: با وقوع سیل امسال در بسیاری از استان ‌های کشور، هم مقام معظم رهبری و هم ریاست جمهوری بر رعایت مسائل ایمنی برای پیش‌گیری از این‌گونه مسائل تاکید نمود.
وی ادامه داد: عمده مسائل و مشکلات در خسارات این سیل عدم رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها بود و در حال حاضر نیز اگر این‌گونه مسائل فنی و ایمنی رعایت نگردد دچار مشکلات خواهیم شد.
فرماندار گناوه، با اشاره به برخی مشکلات در طرح تفصیلی شهر گناوه اظهار داشت: بازنگری در طرح تفصیلی شهر گناوه از موارد خیلی مهم و ضروری است که صحبت ‌هایی در این زمینه انجام گرفته و لازم است شهرداری گناوه حتماً بازنگری طرح تفصیلی را پی‌گیری کند.
وی افزود: نظارت بر کارگاه ‌های بلوک زنی و استفاده از بتون ‌های آماده باید با جدیت انجام گردد و برنامه ریزی و هماهنگی بین شهرداری، نظام مهندسی و اداره استاندارد با نظارت معاون عمرانی فرماندار برای این کار در دستور کار باشد.
پاک نژاد با تاکید بر استفاده از نماهای بومی و متناسب با شهرستان و استان در ساخت و سازها، گفت: هر سال در شهرستان گناوه نمایشگاه «نما» با تلاش انجمن مهندسین معماری برگزار می گردد که مهندسین این رشته در کنار هم طرح‌ هایی را ارائه می ‌کنند که این طرح‌ های ارائه گردیده خیلی خوب و متناسب است و باید از این طرح‌ های بومی استفاده گردد.

بازنگری طرح تفصیلی شهر گناوه

وی تصریح کرد: ساختمان ‌ها بخصوص نماهای ساختمانی با کمک این مهندسین به سبک بومی و متناسب با شهرستان احداث شده و متناسب باشد و این مورد در نقشه کشی‌ها هم توجه گردد.
پاک نژاد، حول لزوم حضور مهندسین ناظر در محل ساختمان‌ها ادامه داد: حضور مهندسین ناظر در محل اجرای کار ضروری است و این ناظرین باید بومی و مقیم شهرستان باشند.
وی افزود: استفاده از کارشناسان خبره در سطح شهرستان، بررسی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ‌ها، پی‌گیری اداره استاندارد در استانداردسازی آسانسورها و بتون آماده، استفاده از آزمایشگاه استانداردسازی مصالح شهرستان از دیگر موارد مهم و ضروری است که در دستور کار اعضای کارگروه قرار گیرد.
فرماندار گناوه بیان کرد: صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به استانداردسازی آسانسورها زیر نظر اداره استاندارد و گزارش ناظر تعیین شده از طرف سازمان نظام مهندسی است.
پاک نژاد یاد آور شد: فرهنگ سازی لازم در راستای ایمنی ساختمان‌ ها و استاندارسازی مصالح ساختمانی و آگاهی دادن به جامعه در این موارد خیلی ضروری است و باید از همه ظرفیت ‌ها مانند فضای مجازی، تریبون ‌های نماز جمعه و گروه ‌های موثر و غیره جهت اطلاع رسانی در این مورد استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۸
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0