آئین روز مهندسی در شیراز جلسه بررسی وضعیت سموم کشاورزی

بررسی و ساماندهی وضعیت سموم باقیمانده کشاورزی در شهرستان مرودشت

جلسه بررسی وضعیت سموم کشاورزی با حضور رییس سازمان نظام مهندسی و کارشناسان اتحادیه فروشندگان سموم و حفظ نباتات شهرستان مرودشت در روز یکشنبه۲۴ اردیبهشت ماه ۹۶در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان برگزار شد.

کد خبر: 960226018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۳۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس جلسه بررسی وضعیت سموم کشاورزی با حضور رییس سازمان نظام مهندسی و کارشناسان اتحادیه فروشندگان سموم و حفظ نباتات شهرستان مرودشت در روز یکشنبه۲۴ اردیبهشت ماه ۹۶در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان  برگزار شد.بررسی و ساماندهی وضعیت سموم باقیمانده کشاورزی

بررسی و ساماندهی وضعیت سموم باقیمانده کشاورزی

بررسی و ساماندهی وضعیت سموم باقیمانده کشاورزی

بررسی و ساماندهی وضعیت سموم باقیمانده کشاورزی

حسین رئیسی در آغاز بحث با اشاره به اثرات اقتصادی زیان بار ناشی از مصرف بی رویه سموم کشاورزی و نبود اطلاع رسانی کافی در این زمینه، به آثار مخرب استفاده از محصولات مضر تولید شده که منجر به نتایج سوء سلامتی محیطی و اقتصادی می گردد، اشاراتی داشته و اذعان داشت:در حال حاضر شهرستان مرودشت بعنوان یکی از قطب های کشاورزی استان و حضور ۱۱۴ فروشگاههای سموم  نیازمند راهکارههای است که استفاده از سموم را در حد استاندارد و نیاز شهرستان، معطوف ساخته  و مصرف بی رویه را متوقف کند.

ایشان همکار ی و تعامل سازمان نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و حفظ نباتات را اهرم اجرایی در راستای بهبود و ساماندهی فروشگاههای سموم دانست و اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی بازآموزی ویژه کارشناسان ،تشویق واحدهای عرضه سموم جهت دریافت مجوز  همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ها جهت آگاه سازی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جز عواملی است که می تواند علاوه بر ایجاد فضای رقابتی مناسب بعنوان راهکار مفید در ساماندهی  وضعیت سموم کشاورزی قلمداد کردند.

نامداری مسئول حفظ نباتات شهرستان مرودشت :پس از ارایه گزارش اجمالی از تعداد فروشگاههای مجاز و غیر مجاز شهرستان مرودشت اعلام کرد:حضور دلالان و فشار اقتصادی باعث ایجاد رقابت های کاذب و ناسالم  و توزیع سموم تقلبی شده است که در این راستا نظارت و بازرسی  دستگاههای مربوطه همچنین آگاهی بهره بردارن بعنوان یکی از راهکار اجرایی است.

وی الزامی کردن بیمه مسئول فنی توسط کارفرما و حضور دایم و مستمر کارشناس فنی واجد شرایط در فروشگاه را بعنوان موارد اساسی قلمداد کردند.

مجیدی مهر( رییس هیات مدیره اتحادیه فروشندگان سموم مرودشت) خواستار لزوم استفاده از ابزارهای تشویقی و حمایتی  که بتوان در خصوص تعرفه های موجود، بخشودگی دیرکرد و یا اعمال تخفیف شد و اذعان داشت: این حرکت می تواند کمک به  اعتبار بخشی پروانه های صادر شده باشد.

درادامه  این جلسه حاضرین پس از بحث و تبادل نظر پیشنهادات خود را در قالب ارایه راهکارههای مناسب جهت ساماندهی فروشگاه سموم در شهرستان مرودشت ارایه دادند.

 

 

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس

 

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۹۶
1290 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0