بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم بازنگری و اصلاح برخی از مواد

بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان  

نشست هم اندیشی بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظرنشست هم‌اندیشی بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان با تاکید بر ایجاد نظام مسئولیت و تضمین با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی بمنظور ایجاد اصلاحات آتی، برگزار گردید.

کد خبر: 190917006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸ - ۱۲:۲۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست هم اندیشی بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظرنشست هم‌اندیشی بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان با تاکید بر ایجاد نظام مسئولیت و تضمین با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی بمنظور ایجاد اصلاحات آتی، برگزار گردید.

بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم

بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم

بازنگری و اصلاح برخی از  مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان  

نشست هم‌اندیشی بازنگری و اصلاح برخی از مواد مرتبط با اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان به پیشنهاد دفتر توسعه مهندسی ساختمان و به ریاست منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، برگزار گردید.

منصور نویریان در نشست فوق ضمن اعلام این مطلب که سلسله جلسات فوق ادامه پیدا می ‌کند، بیان کرد: طبق اطلاعات و ارزیابی‌ هایی که انجام شده، یکی از مشکلات عمده‌ای که در حوزه ساخت و ساز و بویژه نظام مهندسی ساختمان با آن دست به گریبان هستیم، نظام تضمین و مسئولیت است.

وی ضمن انتقاد از برخی شرکتهای حقوقی که بجای خدمات واقعی مهندسی خدمات صوری ارائه میدهند، بخشی از اصلاحاتی را که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد را برشمرد و ادامه داد: ایجاد سامانه جامع خدمات مهندسی و هم‌چنین گرداوری بخشنامه شفاف‌سازی مسئولیت شرکت ‌های حقوقی ارایه دهنده خدمات مهندسی دو راه‌کاری است که وزارت راه و شهرسازی دنبال می ‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بر یک‌پارچه کردن اطلاعات در حوزه نظام مهندسی و موارد مرتبط با آن تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد سامانه جامع اطلاعات خدمات مهندسی بخش عمده ای از مشکلات را حل خواهد کرد که بزودی راه اندازی می گردد.

نویریان با تاکید بر این که تشکیل و استمرار نشست های کارشناسی سخت و در نشست های کارشناسی تمامی انتقادات مدنظر قرار میگیرد خواستار همراهی جامعه مهندسی کشور با ایجاد اصلاحات سازنده در این بخش شد.

در این نشست، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی و تعدادی از کارشناسان آن دفتر، مقومی ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم، مجربی کرمانی دبیر شورای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران حضور به داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود در ارتباط با موضوع جلسه پرداختند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۹۸
463 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0