طنین‌ تعامل و احترام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

طنین‌ تعامل و احترام

حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در مورد این که آیا طبق مصوبه قبلی 3 نفر برای به عهده گیری ریاست سازمان تظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی معرفی‌ شده‌اند یا نه گفت: این مسئله مورد بحث نیست و شورای مرکزی کنونی تا پایان مهلت قانونی یعنی تا تیر ماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر: 971112006 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ بهمن ۹۷ - ۲:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در مورد این که آیا طبق مصوبه قبلی ۳ نفر برای به عهده گیری ریاست سازمان تظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی معرفی‌ شده‌اند یا نه گفت: این مسئله مورد بحث نیست و شورای مرکزی کنونی تا پایان مهلت قانونی یعنی تا تیر ماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

طنین‌ تعامل و احترام

طنین‌ تعامل و احترام

طنین‌ تعامل و احترام

وی با اشاره به این که مکانیسم تغییرات در این برهه بسیار زمان‌بر است، تصریح کرد: عملاً هیات‌ رییسه فعلی تا پایان دوره ۳ ‌ساله خود بکار خود ادامه خواهد داد ولی باید دانست که ساختار نظام ‌مهندسی دارای اشکالاتی نیز هست که در نشست های متعددی با رییس و هیات‌رییسه فعلی و برخی روسای اسبق نظام‌ مهندسی و افراد شاخص به آن‌ ها تأکید شده و امیدوار هستیم که در آینده در این مورد خبرهای خوبی داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه سازمان نظام‌مهندسی با دارا بودن پانصد هزار مهندس بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت ‌و ساز است افزود: این سازمان بری از اشکال نیست ولی از طرف دیگر هم نمی ‌توان گفت که مملو از اشکال است و ما خود نیز عضو سازمان نظام‌ مهندسی هستیم و باید دانست که حرفه مهندسی حرفه شریفی است و لازم است تا مشکلات پایش شده و با احصای آن ها به رفعشان مبادرت گردد و اگر جایی فساد سیستماتیک وجود دارد بدون تردید با تمام قوا به آن جا ورود خواهیم کرد. نه من و نه هیچ ‌کس دیگر طرفدار فساد نیست و از طرفی نباید تمامی مهندسان را فاسد دانست.

طنین‌ تعامل و احترام

وی با ابراز امیدواری از این که مسائل پیش‌آمده در این مورد بدست فراموشی سپرده شود خاطر نشان کرد: قانون به وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی در مورد نظام‌مهندسی داده است. وزیر قبلی حکم به غیرقانونی بودن ادامه فعالیت ریاست فعلی داده بود و وزیر جدید طبق همین اختیارات قانونی، ادامه فعالیت رجبی را قانونی اعلام کرده بنابراین اشخاص و افراد مهم نیست بلکه مهم اختیارات قانونی است که قانون ‌گذار به وزیر داده و هر کدام به شیوه خود در این مورد اقدام می ‌کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۷
561 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0