ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

رفع اختلاف نظر در مورد شیوه نامه مهندس ناظر ساختمان الزامی است

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خواستار تسریع در حل و فصل هرچه سریع تر اختلاف نظرهای پیش آمده در مورد شیوه نامه جدید انتخاب مهندس ناظر شد.

کد خبر: 970204011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خواستار تسریع در حل و فصل هرچه سریع تر اختلاف نظرهای پیش آمده در مورد شیوه نامه جدید انتخاب مهندس ناظر شد.

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

رفع اختلاف نظر در مورد شیوه نامه مهندس ناظر  ساختمان الزامی است.

طبق شیوه نامه جدید، انتخاب مهندس ناظر که اسفند سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید، کارفرما یا مالک، ناظر پروژه ساختمانی خود را طبق فهرست مهندسان معمار یا عمران، تعیین و به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعلام میکند.
طبق این شیوه نامه، سازمان نظام مهندسی استانها برای انتخاب ناظر باید فهرست ناظران حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت از وزارت راه و شهرسازی را به تفکیک رشته و با ذکر تاریخ اعتبار پروانه اشتغال بکار، حدود صلاحیت و مقدار ظرفیت اشتغال بکار آنها را از حیث زیربنا و تعداد کار باقیمانده قابل پذیرش تهیه کنند و در وبگاه رسمی سازمان در دسترس همگان قرار دهند.
انتخاب مهندس ناظر طبق فرایند ارجاع نظارت، پیش از این بعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان بود.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان روز ۳ شنبه عنوان داشت: با ابلاغ شیوه نامه جدید انتخاب مهندس ناظر،  اختلاف نظرهایی در این زمینه به وجود آمده و سبب ایجاد بلاتکلیفی به ویژه برای مردم و مالکان شده است.
ربانی فرد با تاکید براین که لازم است اختلاف نظرهای پیش آمده هرچه سریع تر حل و فصل گردد، گفت: طبق قانون، ابلاغیه های مربوط به شیوه نامه های جدید باید از طرف شورای مرکزی نظام مهندسی به استانها ابلاغ گردد که در مورد انتخاب مهندس ناظر هنوز این موضوع انجام نشده است.
ریاست سازمان استان با عنوان این که انتخاب مهندس ناظر طبق آیین نامه های نظام مهندسی ساختمان و مقررات ملی ساختمان بعهده این سازمان است، ادامه داد: ولی در شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی مالک میتواند نسبت به انتخاب مهندس ناظر طبق فهرستی که در وب سایتهای نظام مهندسی اعلام می گردد، اقدام کند.

رفع اختلاف نظر در مورد شیوه نامه مهندس ناظر ساختمان الزامی است

ربانی فرد با عنوان این که نامشخص بودن وضعیت شیوه نامه جدید سبب بلاتکیفی مردم و فعالان نظام مهندسی شده است، تصریح کرد: نظام مهندسی اصفهان پیشنهادهایی برای رفع این اختلاف نظرها دارد که به اداره کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه ارائه کرده است.
وی، یکی از دغدغه های موجود در مورد شیوه نامه جدید را ایجاد فضای واسطه گری و دلالی در این زمینه خواند و اظهار داشت: طبق فرایندی که تا به حال وجود داشت، انتخاب مهندس ناظر طبق ضوابطی مانند امتیازبندیها توسط سازمان نظام مهندسی صورت میگرفت.
ربانی فرد با عنوان این که طبق شیوه نامه جدید، نظام مهندسی دیگر حق ارجاع نظارت را ندارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی در ماههای اخیر راهکارهای جدیدی را برای بازنگری در قوانین و آیین نامه های نظام مهندسی ارائه کرده که لازم است اختلاف نظرهای موجود در این زمینه با در نظر گرفتن اصلاحات مورد نظر وزارت راه و شهرسازی و دغدغه های شورای مرکزی نظام مهندسی و اعضای آن، رفع گردد.
ریاست سازمان استان هم چنین بااشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، عنوان داشت : یکی از اولویتهای این هیات رییسه بهبود وضعیت مالی سازمان است.
سازمان نظام مهندسی استان اصفهان حدود سی و دو هزار عضو در رشته های ۷ گانه عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک دارد.
حدود چهارصد و پنجاه هزار تَن در کشور عضو نظام مهندسی ساختمان هستند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اردیبهشت ۹۷
914 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0