مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین لرزه 6/4 ریشتری کرمانشاه عزیزالله مهدیان

مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین لرزه ۶/۴ ریشتری کرمانشاه

معاون بنیاد مسکن در مورد زمین لرزه اخیر کرمانشاه ادامه داد: واحدهای نوساز و مقاوم‌سازی شده حتی دچار خسارت ‌های تعمیراتی نشدند.

کد خبر: 970911012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ آذر ۹۷ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون بنیاد مسکن در مورد زمین لرزه اخیر کرمانشاه ادامه داد: واحدهای نوساز و مقاوم‌سازی شده حتی دچار خسارت ‌های تعمیراتی نشدند.

مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین لرزه 6/4 ریشتری کرمانشاه

مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین لرزه ۶/۴ ریشتری کرمانشاه

مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین  لرزه ۶/۴ ریشتری کرمانشاه

عزیزالله مهدیان با اشاره به زمین لرزه ۳ روز گذشته کرمانشاه و مقاومت واحدهای نوساز در این مناطق، عنوان داشت: خوشبختانه به علت مقاوم‌سازی تمامی واحدهای مسکونی طی چند سال گذشته زلزله ۶/۴ ریشتری نتوانست خسارت چندانی به واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها وارد کند.
مهدیان تصریح کرد: هم اکنون واحدهای مسکونی که در کرمانشاه در حال ساخت است طبق آیین‌نامه‌های مهندسی و نظارت جدی نظام مهندسی ساختمان احداث شده، بنابراین در این زمین لرزه واحدهای مسکونی در حال ساخت به مشکل بر نخوردند.
وی با عنوان این که تنها تعدادی از خانه‌های قدیمی و کهنه‌ساز که بر اثر زلزله ۷/۴ ریشتری سال گذشته کرمانشاه تخریب نشده بودند در این زمین لرزه دچار آسیب شدند، افزود: واحدهای نوساز و مقاوم‌سازی شده حتی دچار خسارت ‌های تعمیراتی نشدند.

مقاومت واحدهای نوساز در برابر زمین لرزه ۶/۴ ریشتری کرمانشاه

معاون روستایی بنیاد مسکن مطرح داشت:

ساکنان واحدهای فرسوده باید هرچه سریع تر اقدام به نوسازی واحدهای خود کنند و مقاوم‌سازی را جدی بگیرند.
مهدیان با اشاره به تخریب دوازده هزار واحد مسکونی در زمین لرزه سال گذشته افزود: بنیاد مسکن بیست و پنج هزار واحد مسکونی را مقاوم‌سازی کرده است.
لازم به ذکر است بعد از زمین لرزه ۶/۴ ریشتری شامگاه چهارم آبان در استان کرمانشاه، برخی رسانه‌ها با استناد به «گفته زلزله‌زدگان»، مدعی شدند که بسیاری از خانه ‌‌های تعمیری دچار تخریب گردیده و از بین رفته است.
منبع : پول نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۷
900 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0