الزام بازنگری در حوزه نظام مهندسی معاون عمرانی وزارت کشور بیان کرد:

الزام بازنگری در حوزه نظام مهندسی

جمالی نژاد بیان کرد: باید یک بازنگری در حوزه نظام مهندسی و ساخت وساز در کشور انجام شود تا به توسعه پایدار برسیم.

کد خبر: 190717002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، جمالی نژاد بیان کرد: باید یک بازنگری در حوزه نظام مهندسی و ساخت وساز در کشور انجام شود تا به توسعه پایدار برسیم.

الزام بازنگری در حوزه نظام مهندسی

الزام بازنگری در حوزه نظام مهندسی

بازنگری در حوزه نظام مهندسی  الزامی است

وی با اشاره به این که این سازمان یکی از حوزه های پر چالش و پرکار در وزارت کشور بشمار میرود، گفت: معاونت عمرانی دو حوزه کاملا مجزا با یک ماموریت بسیار سنگین بشمار میرود زیرا که با بخش بسیار متنوع و مختلف در ارتباط است.

جمالی نژاد ادامه داد: سازمان شهرداری و دهیاری ها سی و هفت هزار دهیار و ۱۲۸۴ شهردار و صد و بیست هزار عضو شورای شهر را مدیریت میکند و هم افزایی جامعه مهندسی و شهرداریها در جهت ارتقای کیفیت ساخت وساز بسیار مهم است.

وی با اشاره به لزوم الکترونیکی کردن و برخط کردن اطلاعات با شهرداریها گفت: شهرداری و نظام مهندسی ارگان جهای قدیمی و مهمی هستند و برخی اقدامات در حوزه شهری باید با همکاری آن ها انجام گردد.

الزام بازنگری در حوزه نظام مهندسی

جمالی نژاد افزود: ایجاد ضوابط و قوانین و هم‌چنین مسیرهای هموار برای معلولان، افزایش نظارتها در طراحی ساختمانها و توجه به تخلفات ساختمانی از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخشها دنبال گردد.

معاون عمرانی شهرداری تصریح کرد: بسیاری از روشها و طراحیها توسط مهندسان‌ کشور ومجریان دنبال شده که متاسفانه حل نشده است نباید مجددا تکرار گردد.

وی خاطر نشان ساخت: در طی صد سال اخیر نتوانسته ایم جنبه های درونی حوزه ساخت را از نظر روحی و روانی به عالم معنا متصل کنیم که این خود با تاریخ و فرهنگ ‌ما مطابقت ندارد.

جمالی نژاد افزود: باید یکبار دیگر جایگاه نظام مهندسی در کشور را بازخوانی کنیم و بتوانیم در این یک توسعه پایدار داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۸
547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0