درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه و شهرسازی فرج الله رجبی

درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه و شهرسازی برای برخورد سلیقه‌ای معاونان

فرج الله رجبی بیان کرد: مداخله بی‌ ربط وزارت راه و شهرسازی و ساقط کردن اعتبار پروانه ریاست اسبق نظام مهندسی بی‌تأثیر در اختلاس اخیر نبوده است.

کد خبر: 970704006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۹۷ - ۱۱:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی بیان کرد: مداخله بی‌ ربط وزارت راه و شهرسازی و ساقط کردن اعتبار پروانه ریاست اسبق نظام مهندسی بی‌تأثیر در اختلاس اخیر نبوده است.

درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه و شهرسازی

درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه و شهرسازی

درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه  و شهرسازی برای برخورد سلیقه‌ای معاونان

وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی از شفافیت و افزایش نظارت بر مهندسان ناظر استقبال می ‌کند، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی باید براساس حوزه اختیارات خود بر روی سازمان نظام مهندسی نظارت و مداخله کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی باید بجای پرداختن به حواشی و شایعات با عدد، رقم و مدرک اتهامات وارده به این سازمان را ثابت کند.
رجبی افزود: در حال حاضر عملکرد نظام مهندسی در حوزه نظارت، مدیریت و اجرا بسیار خوب است، هم چنین در حوزه طراحی ساختمان و حوزه آموزش و تربیت نیروی متخصص اقدامات خوبی انجام داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی در تلاش است با تقویت بخش نظارت بر ابلاغیه ‌ها، حقوق از دست رفته بخش مهندسی را احیا کند.
وی از دستگیری عوامل اختلاس جدید نظام مهندسی خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی و دستگاه ‌های نظارتی به موقع متوجه این اختلاف شدند و کلیه عوامل درگیر در این بخش دستگیر شده‌اند.

درخواست ریاست نظام مهندسی کشور از وزیر راه و شهرسازی

وی با عنوان این که متأسفانه مداخله بی ‌ربط وزارت راه و شهرسازی و ساقط کردن اعتبار پروانه ریاست اسبق نظام مهندسی بی‌تأثیر در این اختلاس نبوده است، گفت: در شش ماهه آخر فعالیت هیئت مدیره نظام مهندسی، این اتفاق رخ داد و اقدامات اخیر وزیر راه شهرسازی در این اختلاس تأثیرگذار بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به انتخابات اخیر نظام مهندسی استان تهران، خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه‌ های اجرایی و وزارت راه و شهرسازی صحت و سلامت انتخابات را به عهده دارند و تلاش خواهیم کرد این انتخابات بدون مشکل برگزار گردد.
رجبی یاد آور شد: اخیرا نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی فرستادم و در آن نامه برخورد قاطعانه با عوامل سلیقه‌ای در حوزه وزارت راه و شهرسازی با نظام مهندسی را درخواست کردم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به این که علاوه بر نظارت بر ساختمان ‌ها راهکارهای دیگری برای کاهش امضا فروشی در حوزه نظام مهندسی وجود دارد، افزود: ارائه شیوه نامه‌های سلیقه‌ای و دخالت‌ های دستگاه‌ های نظارتی نه تنها امضا فروشی را کاهش نمی ‌دهد بلکه زمینه ساز ایجاد تفرقه و افزایش هزینه‌ ها در این بخش می شود.
منبع : پارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۷
879 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0