حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونها رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

تأکید بر حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونهای ماده ۱۰۰ و ماده پنج و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان

در دیدار رئیس و برخی از اعضای هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با عبدالله رضیان نماینده حوزه قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی عنوان گردید؛

کد خبر: 980208014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ - ۶:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،در دیدار رئیس و برخی از اعضای هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با عبدالله رضیان نماینده حوزه قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی عنوان گردید؛

 حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونها

حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونها

تأکید بر حضور نمایندگان سازمان نظام‌  مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونهای ماده ۱۰۰ و ماده پنج و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در دیدار با عبدالله رضیان نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار که در محل سازمان برگزار گردید، بر استقلال سازمان در بازنگری و اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و بهره‌برداری مؤثر از دیدگاه‌ های این سازمان تخصصی و صنفی در تصمیم‌گیری ‌های ملی و استانی تأکید کرد.
فرشیدرضا حقیقی، در این دیدار با بیان گزارشی از ساختار اداری و مدیریتی نظام‌ مهندسی و ارائه گزارشی از جدیت و تلاش این سازمان جهت کمک‌رسانی در همان روزهای ابتدایی حادثه سیل برای نقاط آسیب‌دیده، تصمیم اخیر سازمان مبنی بر همکاری مؤثر در ارائه خدمات طراحی و نظارت به حادثه دیدگان این نقاط را یادآور شد.
حقیقی، ضمن برشمردن برخی از مشکلات استانی هم چون معضل ترافیک و آلودگی ‌های زیست‌ محیطی بخصوص حساسیت چنین مشکلاتی در سال ‌های آتی، آمادگی سازمان نظام‌ مهندسی را برای همکاری تحقیقاتی و اجرایی برای تعیین راه‌ کار حل این موارد، اعلام کرد.
هم‌چنین وی، بر در نظرگرفتن نظر کارشناسی سازمان‌ های تخصصی همچون نظام‌مهندسی ساختمان در کارگروه‌ ها و کمیسیون ‌های تخصصی حول اصلاح و بازنگری آیین‌نامه نظام‌مهندسی، تأکید کرد.
در این دیدار عبدالله رضیان، عضو هیئت‌ رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عملکرد مؤثر سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمک‌ رسانی به ‌موقع به سیل‌زدگان بر آمادگی مجلس برای بهره بردن از دیدگاه کارشناسی سازمان نظام‌ مهندسی در موضوعات تخصصی به ‌خصوص در اصلاح قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان تأکید نمود.
رضیان، ضمن تائید نظر حاضرین مبنی بر تخصصی بودن این سازمان و برخورداری از مهندسان متعهد و با تجربه در رشته‌های مختلف، حمایت خود را از پیشنهاد حضور نمایندگان سازمان در کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده پنج اعلام کرد.

حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران در کمیسیونها

سیف اله علی نیا، نایب رئیس اول سازمان استان، حفظ منافع سازمان نظام مهندسی ساختمان را در اصلاح قانون نظام مهندسی حائز اهمیت دانست و گفت: اخذ نظرات شورای مرکزی و ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها به عنوان تنها مرجع تخصصی مشورتی در این راستا بسیار تأثیر گذار است. وی هم‌چنین حضور نمایندگان نظام مهندسی ساختمان در کمیسیونهای ماده ۱۰۰ و ماده ۵ دورنمای روشن در شهرسازی برشمرد.
حسین نعمتیان، نایب رئیس دوم سازمان با اشاره به این که امیدواری مهندسان جوان به آینده شغلی و حرفه ای خود و هم‌چنین بحث بیمه تأمین اجتماعی اعلام کرد و خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد گردید.
مصطفی خاوری نژاد، عضو هیأت مدیره در پاسخ به پرسش رضیان، در مورد دلیل آشفتگی سیمای شهری، علت را نبود ضوابط و طرح تفصیلی شهرها دانست و اظهار داشت: شرح خدمات تهیه طرح‌های توسعه شهری میبایست اصلاح گردد تا مهندسان مشاور شهرساز طبق ویژگیهای جغرافیایی، فرهنگی و بومی هر شهر، مکلف به ارائه پیشنهادات، توصیه ها و الزامات لازم در مورد اجرای نمای ساختمانها شود. در حال حاضر الزامات طراحی نما در طرحهای تفصیلی به صورت موضعی و با سفارش مدیریت شهری اجرا می گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۸
485 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0