گزارش بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

گزارش بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد

تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های فاضلاب ایران است که در قالب سی و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان البرز بصورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهور افتتاح گردید.

کد خبر: 980312003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ - ۷:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان  البرز،تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های فاضلاب ایران است که در قالب سی و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان البرز بصورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهور افتتاح گردید.

گزارش بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

گزارش بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان البرز از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد بازدید کردند

 

با هماهنگی واحد آموزش با اداره آبفا استان البرز و مسولین تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد بمنظور بازدید تخصصی از این مجموعه، روز ۴ شنبه اول خرداد نود و هشت، گروهی از اعضای سازمان از تاسیسات تصفیه فاضلاب شهر جدید هشتگرد بازدید نمودند.
در این بازدید، با توضیحات کارشناسان آبفای شهر جدید هشتگرد، مراحل و تاسیسات مختلف تصفیه خانه از جمله ورودی فاضلاب به تصفیه خانه، تاسیسات آشغال گیر، سانتریفیوژ دانه گیر، مرحله ورود به حوضچه هوا دهی، سپس حوضچه های ته نشینی و مرحله افزودن مواد شیمیایی برای حذف آلاینده ها و در انتها کلر زنی به روش یو وی بمنظور حذف استاندارد آلودگی های باقی‌مانده در آب تصفیه شده مورد بازدید اعضا قرار گرفت.
هم‌چنین مرحله انتقال تفاله به دست آمده از مرحله ته نشینی به مرحله آب گیری از لجن، و آهک زدن به لجن خشک شده و دپو در سطلهای مخصوص جهت حمل به محل دفن زباله مدفون برای بازدید کنندگان تشریح گردید.
طبق گزارش کارشناسان، این تصفیه خانه یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های فاضلاب ایران است که با حداقل میزان تولید بو و مواد زاید، قابلیت استفاده و بهره گیری در شهرهای بزرگ را دارد.
هم‌چنین طبق گزارش کارشناسان آب کلر زده شده خروجی با توجه به این که دارای استانداردهای بالای سلامت در سطح جهانی است، مستقیما وارد شبکه آب کشاورزی می گردد.

گزارش بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

از دیگر نکات قابل توجه در این تصفیه خانه، انجام کلیه مراحل تصفیه بصورت اتوماتیک و بدون دخالت اشخاص است. طرح کلی این تصفیه خانه در هفت مدول (بخش) با ظرفیت هر مدول صد هزار نفر پیش بینی شده است.

تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با اعتباری بالغ‌ بر پانزده میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی با حضور معاون حقوقی ریاست ‌جمهوری، فرماندار ساوجبلاغ و جمعی از مسوولان این شهرستان افتتاح گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۹۸
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0