گزارش نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان

گزارش نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با معاون عمرانی استانداری اصفهان

مورخ بیستم آبان نود و هفت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با حضور در استانداری اصفهان با مهندس مقدس زاده - معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان دیدار کردند .

کد خبر: 970829007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ آبان ۹۷ - ۱:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، مورخ بیستم آبان نود و هفت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با حضور در استانداری اصفهان با مهندس مقدس زاده – معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان دیدار کردند .

گزارش نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گزارش نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گزارش نشست دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان اصفهان با معاون عمرانی استانداری اصفهان

در شروع این نشست که اعضای هیات مدیره سازمان و رئیسی – مدیر کل دفتر فنی استانداری نیز حاضر بودند، عسکری – ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با تشکر از مقدس زاده جهت برگزاری این نشست در نخستین روزهای کاری هیات مدیره دوره هشتم، به معرفی افراد هیات مدیره پرداخت و گفت :
به علت مراجعات زیاد مردمی یکی از نخستین استان هایی بودیم که پس از انتخابات ارکان سازمان را تشکیل دادیم و بلافاصله اعضای هیات رئیسه، خزانه دار و نماینده هیات مدیره در کمیسیون معاملات انتخاب شدند و سازمان به جد کار خود را شروع کرد و با توجه به سابقه قبلی، دوازده سال عضو هیات مدیره دوره های قبل و حدود هشت سال ریاست سازمان، دوستان لطف کردند و بنده را برای انجام وظیفه در پست ریاست انتخاب کردند. الحمدالله هیات مدیره همدل و یکدستی تشکیل شده که فکر و ذکرشان انجام امور و پیشبرد اهداف سازمان است.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان افزود: سازمان آمادگی داشته تا در پروژه های عمرانی، بازدیدهای شورای فنی، کمیسیون ها و کارگروه ها حضور داشته و نظرات فنی خود را ارایه نماید. امیدوار هستیم این توان سی و دو هزار نفر مهندس که عضو سازمان هستند را در جهت آبادی و آبادانی استان بکار بگیریم و ان شاالله بتوانیم خدمتی برای مردم استان و کشور انجام دهیم.

در ادامه نشست، مقدس زاده – معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیات مدیره سازمان و تشکر از حضور آنها در این نشست، اظهار کرد: همکاری قابل قبولی بین نظام مهندسی، اداره کل راه شهرسازی ، اداره اطلاعات و استانداری برقرار گردید که ماحصل این همکاری برگزاری شایسته انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان بود و هم اینک در خدمت شما مهندسان گرامی هستیم. هدف از برگزاری این نشست، آشنایی بیش تر با هیات مدیره جدید و تبادل نقطه نظرات جهت همکاری، هماهنگی و ارتباط بیش تر فی مابین برای ارتقاء مسئولیتها در استانداری و نظام مهندسی است.

مقدس زاده با ذکر این نکته که من خود عضو نظام مهندسی ساختمان تهران ، کارشناس دادگستری و عضو جامعه انبوه سازان استان تهران هستم، تصریح کرد: من از جنس نظام مهندسی هستم و از نزدیک با توانایی ها و مشکلات سازمان آشنا هستم، سازمان نظام مهندسی یک سازمان حرفه ای، صنفی و یک تشکل سازمان یافته است که در حوزه مهندسی در استان یک مرجع رسمی به حساب می آید. سازمان ها و مدیریت های اجرایی در کشور ما یک وقتهایی دچار عمل زدگی میشوند یعنی این قدر معطوف به محدودیت های درون سازمانی هستند که نگاهشان به ظرفیت های بیرونی نیست در حال حاضر دستگاه های اجرایی ما چقدر با دانشگاه ها ارتباط دارند؟ چقدر از ظرفیت های علمی و پتانسیل های دانشگاهی ما استفاده میگردد؟ در حالیکه در دنیا این گونه نیست و بسیاری از طرحهای اجرایی کشورها حتی بخشهای خصوصی و بخشهای حاکمیت، پروژه های زیربنایی شان را در قالب پروژههای دانشگاهی واگذار میکنند. متاسفانه در کشور ما بین دستگاه های اجرایی و مجموعه های فنی تخصصی گسست وجود دارد. خواهش من این است که سازمان ظرفیت ها و پتانسیل های خود را به دستگاه های اجرایی معرفی کند و دفتر فنی استانداری نیز باید بتواند نقش یک هماهنگ کننده را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از پدیده هایی که در هر سازمانی انرژی آن مجموعه را مستهلک می کند درگیر شدن با حواشی است، حاشیه ها ما را سنگین میکند و از هدف و مسئولیت اصلی ما باز میدارد. از یک جامعه مهندسی توقع دیگری است، چون افرادی هستند که ذهن مهندسی و اقتصادی دارند. من خواهش می کنم بشدت از درگیر شدن با حاشیه ها پرهیز گردد. خواهش میکنم هیات مدیره با وسواس و تعهد حاشیه های سازمان را پالایش کند. در غیر این صورت نخستین آسیب به خود هیأت مدیره و سپس به جامعه مهندسی وارد میشود و حیثیت این مجموعه را در معرض آسیب قرار می دهد.

مقدس زاده با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی علاوه بر این که یک پتانسیل بزرگ فنی و علمی است، یک پتانسیل بزرگ فکری هم هست، ادامه داد: انتظار میرود سازمان نظام مهندسی ساختمان به ایده های نو و خلاقیتهای جدید فکر کند. از شما می خواهم حتما در نشست های شورای فنی جدی تر و پر رنگ تر حضور پیدا کند اما نه بعنوان فقط مستمع بلکه آن جا نظر کارشناسی ارایه دهید و تلاش کنید سازمان دچار روزمرگی نگردد. امیدوار هستم زمانیکه دوره این هیات رئیسه تمام شد، شاهد کارهای برجسته و ماندگار از ایشان باشیم .

وی، سپس به روشهای انتخاب ناظر پرداخت و افزود: در باره انتخاب ناظر، چه ناظر را سازمان انتخاب کند چه سازنده در هر دو روش محاسن و معایبی دارد، یعنی هر دو روش کامل نیست و اشکالاتی دارد. هم اینک که قانون میخواهد اجرایی گردد در باره این که چگونه این اشکالات برطرف گردد، راه حل ارایه کنید و این پیشنهادات را به ما و وزیر محترم راه و شهرسازی مهندس اسلامی منعکس کنید. توصیه من به هیات مدیره جدید نظام مهندسی و اعضای محترم آن، اینست که برای رفع مشکلات باید وضعیت فعلی را آسیب شناسی کنید و راه حلهایی برای برون رفت از آن پیشنهاد دهید. ارتباط بین دانشگاهها و سازمان را بررسی کنید و ببینید فواید آن چه میتواند باشد. مسائل فنی حوزه ساختمان وشهرسازی را تحلیل کنید، تهیه کنید و در اختیار دفتر فنی استانداری و شهرداری قرار دهید. امیدوار هستم در این دوره شاهد تعامل هرچه بیش تر نظام مهندسی با سایر ارگانهای استانی و کشوری باشیم و از پتانسیل بسیار قوی اعضای این سازمان در راه نیل به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی بهره ببریم .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۷
1029 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0