تبدیل رودخانه ها به مسیرهای حامل فاضلاب گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی

گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بمناسبت هفته پژوهش

نگاهی به فعالیت کمیسیون پژوهش سازمان نظام مهندسی استان مازندران در سال های گذشته نشان میدهد که ، کمیسیون توانسته بخشی از امکانات سازمان را برای عضوهای پژوهش گر و توانمند در این حوزه اختصاص دهد. البته افزایش روز افزون مطالبات اعضا در تخصیص امکانات سازمان برای امور پژوهشی، به علت محدودیتهای مالی و اولویتهای تخصصی سازمان نمیتواند اجابت گردد.

کد خبر: 960929014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نگاهی به فعالیت کمیسیون پژوهش سازمان نظام مهندسی استان مازندران در سال های گذشته نشان میدهد که ، کمیسیون توانسته بخشی از امکانات سازمان را برای عضوهای پژوهش گر و توانمند در این حوزه اختصاص دهد. البته افزایش روز افزون مطالبات اعضا در تخصیص امکانات سازمان برای امور پژوهشی، به علت محدودیتهای مالی و اولویتهای تخصصی سازمان نمیتواند اجابت گردد.گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

گزارش کمیسیون پژوهش نظام  مهندسی ساختمان استان مازندران بمناسبت هفته پژوهش

کمیسیون پژوهش سازمان نظام مهندسی از بدو تاسیس تا به حال صد و یازده نشست کمیسیون برگزار کرده است و در دوره های مختلف مبادرت به فراخوان طرحهای پژوهشی کرده که ماحصل این فراخوانها ارائه ده ها پروپوزال به سازمان میباشد که کمیسیون پس از بررسی و داوری پروپوزالهای رسیده، تا به حال تعداد چهل و نه طرح پژوهشی در کمیسیون پژوهش تایید و منجر به عقد قرار داد شده است.
دوره جاری کمیسیون پژوهشی از مهرماه نود و پنج با نوزده عضو شروع به کار کرده که ریاست آن بعهده حقیقی، عضو محترم هیات مدیره سازمان و عضو هیات علمی دانشگاه نوشیروانی میباشد و عمده اعضای این کمیسیون هم از عضوهای هیات علمی دانشگاهها و دارای سوابق علمی – پژوهشی برجسته و قابل توجهی میباشند.

گزارش کمیسیون پژوهش نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

از تعداد کل طرحهای پژوهشی که تا به حال در کمیسیون پژوهش تایید و سازمان مبادرت بعقد قرارداد با پژوهش گر نموده است : هجده طرح پژوهشی پایان یافته است و سه طرح پژوهشی به تایید نهایی کمیسیون رسیده و در صف انتظار برای ارائه نهایی به هیات مدیره میباشند. هم چنین دو طرح پژوهشی برای ارائه گزارشهای پیشرفت دوره ای جهت ارائه در کمیسیون پژوهش آماده میباشد و بقیه طرحهای پژوهشی در حال اجرا میباشند.
در فراخوان سال نود و پنج، چهارده طرح پژوهشی با مبلغ قرار داد ۲٫۳۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال مورد تایید کمیسیون قرار گرفت که با انجام تشریفات قانونی منجر بعقد قرارداد شد.
تاکید بر کاربردی بودن تحقیقات و پژوهش ها سبب شد ، بخشی از بهترین عضوهای توانمند سازمان در عرصه پژوهشی مسئولیت انجام این پروژه ها را بعهده گیرند.
در جهت رسیدن به اهداف سازمان ، در جهت ارتقای کیفیت ساخت و ساز و به روز رسانی ضوابط و فرآیندها ، پژوهش های در دست اقدام سازمان می بایست به یکی از نیازهای سازمان پاسخ دهند و از اینرو کمیسیون با همت مضاعف از ناظرین پژوهشی مرتبط و متخصص برای نظارت و راهنمایی پژوهش ها بهره میجوید و در نشست های مختلف ناظرین موارد و مسائل را با هیات رئیسه کمیسیون به تبادل نظر میپردازند.
وفق قوانین قرارداد منعقده با پژوهش گران، عدم توجه به زمان بندی در انجام طرحها و عدم پیشرفت مناسب سبب فسخ قرارداد و مطالبه خسارت از پژوهش گران را بهمراه خواهد داشت که کارگروه ویژه ای هم در کمیسیون مسئولیت نظارت بر انجام این بخش را بعهده دارد و گزارشهای ماهیانه خود را به هیات رئیسه کمیسیون پژوهش تقدیم میکند.
برای سال نود و شش، هم طبق ردیف مصوب بودجه سنواتی سازمان، فراخوان پژوهشی اعلان شد که اعضای سازمان با توجه به تخصص خود میتوانند پروپوزال پژوهشی خود را در سی و یک محور پژوهشی در حوزه های شهرسازی- عمران و محیط زیست – ایمنی- مدیریت – برق و مکانیک به سازمان ارسال کنند.
استقبال گسترده از این فراخوان و درخواست عضوهای محترم سازمان برای تمدید مهلت زمانی، سبب شد که کمیسیون با یکبار تمدید مهلت ارسال پروپوزال تا تاریخ سی ام آذرماه برای محورهای ارائه شده اعلام کنند که در مورد رشته معماری بزودی محورهای آن از طریق فراخوان به مهندسین اعلان خواهد شد.
ارتقای فضای پژوهشی، ارج نهادن به پژوهش گران در سازمان و تاکید بر یافتن راه حلهای علمی برای مشکلات و چالش های حرفه ای بخشی از نتایج حضور و فعالیت این کمیسیون در سالیان اخیر بوده است.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
1054 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0