گزارش عملکرد موفق ناظران ساختمانی در استان یزد فریمانی _ ریاست شورای انتظامی

گزارش عملکرد موفق ناظران ساختمانی در استان یزد

این مطلب را فریمانی _ ریاست شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در دیدار با ریاست سازمان بیان داشت و گفت: در ۶ ماه اول سال جاري حدود هشتاد و سه به شورای انتظامی واصل شده که هشتاد و پنج درصد آن ها مربوط به نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي استان و پانزده درصد مربوط به شاكي خصوصي است.

کد خبر: 970821009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ آبان ۹۷ - ۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،این مطلب را فریمانی _ ریاست شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در دیدار با ریاست سازمان بیان داشت و گفت: در ۶ ماه اول سال جاري حدود هشتاد و سه به شورای انتظامی واصل شده که هشتاد و پنج درصد آن ها مربوط به نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي استان و پانزده درصد مربوط به شاكي خصوصي است.

گزارش عملکرد موفق ناظران ساختمانی در استان یزد

گزارش عملکرد موفق ناظران ساختمانی در استان یزد

بیشتر مهندسان ناظر در استان یزد وظایف خود را به  درستی انجام داده اند.

وی اظهار داشت: بيش ترين شكايات ارسالي به شورا طي چند سال گذشته مربوط به عدم ارائه گزارشهای مرحله اي و يا ارائه چند گزارش بازدید از یک ساختمان بصورت همزمان توسط مهندسان ناظر بوده است.

رئيس شوراي انتظامي ادامه داد:

برابر آمار حدود ده درصد از مهندسين ناظر گزارشهای مرحله اي را به موقع به مراجع مربوطه ارائه نکرده اند، ولی بمعنای آن نیست که تعهدات نظارتي خود را انجام نداده اند بلكه تعدادي از آن ها به موقع به محل پروژه تحت نظارت خود مراجعه و وظايف نظارتي خود را انجام داده و مستندات آن را نيز به شورای انتظامی ارائه کرده اند اما گزارش نظارت و نتيجه آن را به مرجع قانوني صدور پروانه تحويل نداده اند كه اين موضوع از نظر شورای انتظامی دارای ایراد است.

در این جلسه بیان شد:

از كل پرونده های ارسالي از سال نود و یک تا پایان شهریور ماه امسال حدود شصت و پنج درصد منجر به صدور راي انتظامي از درجه یک الي پنج شده و برای سی و پنج درصد نيز راي برائت و رد شكايت صادر شده است.

در این ملاقات اعضای شورای انتظامی نیز حاضر بودند، سالاری _ ریاست سازمان، با تشکر از خدمات شورای انتظامی گفت: سلامت و شفافیت در ارائه خدمات نظارتی مهندسین ضرورتی اساسی است.

گزارش عملکرد موفق ناظران ساختمانی در استان یزد

به گفته سالاری، آمار ارائه شده مبنی بر این که نود درصد مهندسین ناظر وظایف نظارتی خود را بدرستی انجام داده اند، قابل توجه است، لیکن برای حدود ده درصد بقیه ناظرین نیز که غالباً وظایف نظارتی خود را به موقع انجام داده اما در ارائه گزارش در زمان مقرر اقدام نکرده اند، بایستی آموزش و آگاهیهای لازم داده شود تا زحمات آنها بیهوده نمانده و تخلف محسوب نگردد.
اعضاي شوراي انتظامي در این جلسه، پيشنهاد تكرار تشكيل دوره هاي آموزشي خاص جهت ناظرين بمنظور آموزش صحيح و به موقع آنها در زمینه گزارش نويسي را مطرح کردند که مقرر شد این اقدام در زمان مناسب انجام گیرد.
منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۷
669 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0