حذف استعلامهای اضافی برای صدور مجوز گلخانه در فارس ریاست جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد:

حذف استعلامهای اضافی برای صدور مجوز گلخانه در فارس

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به لزوم آسان سازی روند صدور مجوز برای ساخت گلخانه در این استان بیان کرد: باید با تشکیل کارگروهی در این زمینه با رعایت چارچوب قانونی، ظرف مدت ۱ هفته استعلامهای اضافی برای انجام این کار حذف گردد.

کد خبر: 970524005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ - ۱۰:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به لزوم آسان سازی روند صدور مجوز برای ساخت گلخانه در این استان بیان کرد: باید با تشکیل کارگروهی در این زمینه با رعایت چارچوب قانونی، ظرف مدت ۱ هفته استعلامهای اضافی برای انجام این کار حذف گردد.

حذف استعلامهای اضافی برای صدور مجوز گلخانه در فارس

حذف استعلامهای اضافی برای صدور مجوز گلخانه در فارس

استعلامهای اضافی برای صدور مجوز گلخانه در  فارس حذف گردد

محمد مهدی قاسمی، ۳ شنبه در جلسه کمیته ویژه توسعه کشت در محیطهای کنترل شده گلخانه ای استان فارس در شیراز گفت: این کارگروه باید متشکل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان، نمایندگان مدیریت امور اراضی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت باغبانی و بانک ذیربط باشد.
قاسمی، سرعت توسعه گلخانه ها در این استان را کم تر از حد انتظار دانست و تصریح کرد: باید با متقاضی ساخت گلخانه بعنوان فردی که بهای آب را پرداخت میکند، نهایت مساعدت، همراهی و کارگشایی داشته باشیم.
وی با اشاره به تعداد کم متقاضیان ساخت گلخانه، ضمن لزوم آسیب شناسی در این مورد، ادامه داد: با توجه به تجارب اندک دست اندرکاران این کار، باید در این زمینه با تدوین کتابچه و برگزاری جلسه های آموزشی در ارتقا سطح آگاهی بهره برداران اقدام گردد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با عنوان این که ساخت گلخانه ارزان قیمت کار چندان دشواری نیست، خواستار به کارگیری افراد مجرب برای آموزش بهره برداران در این زمینه شد و گفت: کارشناسان فنی باید قدم به قدم در کنار گلخانه داران باشند و برای تهیه بسته تکمیلی روستای گلخانه‌ای، آموزش متقاضیان و پرداخت تسهیلات به آن ها نیز اقدام کنند.


قاسمی اظهار داشت: ساخت روستای گلخانه ای افزون بر این که از راه های برون رفت از چالش‌ های موجود در حوزه کشاورزی است یکی از شیوه های ایجاد فضای کسب و کار در این استان نیز بشمار می آید.
وی خاطر نشان کرد: هم چنین امکان عضویت متقاضیان ساخت گلخانه در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، یک فرصت استثنایی محسوب می گردد.
قاسمی یاد آور شد: پرونده متقاضیان دریافت وام گلخانه نیز باید در کوتاه ترین زمان ممکن، در جلسه ای با حضور نمایندگان مدیریت باغبانی، مدیریت امور سرمایه گذاری، شرکت شهرکهای کشاورزی، بانک کشاورزی استان و شهرستان‌ ها بررسی کردد و در صورتیکه به هر علتی فردی شرایط لازم را برای اخذ تسهیلات ندارد، متقاضیان جدید معرفی گردند.

منبع : پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۹۷
1006 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0