دیدار عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان با شخصیتهای سیاسی استان معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار سيستان و بلوچستان بیان کرد:

در مورد حذف مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور تجديد نظر گردد

باقر کرد، بمناسبت پنجم اسفندماه روز مهندس بیان کرد: امروز کيفيت ساخت و ساز ابنيه ها در شهرهاي استان قابل قياس با گذشته نيست که دلیل آن حرکت نويد بخش سازمان نظام مهندسي ساختمان در بخش هاي مختلف است.

کد خبر: 961208009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۹۶ - ۱۱:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، باقر کرد، بمناسبت پنجم اسفندماه روز مهندس بیان کرد: امروز کيفيت ساخت و ساز ابنيه ها در شهرهاي استان قابل قياس با گذشته نيست که دلیل آن حرکت نويد بخش سازمان نظام مهندسي ساختمان در بخش هاي مختلف است.

حذف مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور

حذف مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور

در مورد حذف مهندسان صاحب تجربه  از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور تجديد نظر گردد

وی با تبريک زاد روز خواجه«نصيرالدين طوسي» و روز مهندس به مهندسان با اشاره به دستورالعمل حذف شاغلان مهندس در نه دستگاه دولتي از چرخه نظام مهندسي ساختمان ادامه داد: حذف بخشي ازتوانمنديها و تخصص مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور که بعضا در برخي بخش ها ممکن است منحصربه فرد باشند، اشکال دارد و بايد در اين زمينه تجديد نظر گردد.
کرد، افزود: پیش از تشکيل سازمان نظام مهندسي ساختمان از تخصص و توان علمي مهندسان استفاده نميشد و عملا در شهرسازي نقشي نداشتند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گفت: هم چنين اصول فني ساختمان ، تاسيسات ، معماري و ساير موارد مرتبط با ساخت و ساز در ساختمان ها رعايت نميشد.
وی خاطر نشان کرد: بعنوان نمونه در شرايط فعلي با ورود گاز به استان، امکان لوله کشي گاز در هيچيک از ابنيه ها و ساختمان هايي که در گذشته احداث شده اند، بدون تخريب آن ها فراهم نيست.

حذف مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح هاي عمراني کشور

وی با اشاره به اين که ساخت و سازها در گذشته از کيفيت لازم برخوردار نبوده اند، خاطر نشان ساخت: با تاسيس سازمان نظام مهندسي ساختمان و تشکيل گروه هاي نظارتي و شوراي انتظامي در سازمان ها، کار نظارت بر ابنيه ها به صورت جدي آغاز شد .
به گفته کرد، با اجراي طرح مکانيزه ارجاع نظارت بر ساخت و سازها براي تمام اعضاء در استان ، تحول جدي در کيفيت و نظارت بر ساخت و سازها بوجود آمد.

منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۶
736 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0