نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان کنفرانس بین‌المللی مکانیک

ارتباط با دانشگاهها، رویکرد جدید نظام مهندسی

نخستین کنفرانس بین‌المللی مکانیک مواد و تجهیزات پیشرفته در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید.

کد خبر: 961113003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ بهمن ۹۶ - ۳:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ،نخستین کنفرانس بین‌المللی مکانیک مواد و تجهیزات پیشرفته در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید.ارتباط با دانشگاهها، رویکرد جدید نظام مهندسی

ارتباط با دانشگاهها، رویکرد جدید نظام مهندسی

ارتباط با دانشگاهها، رویکرد جدید نظام مهندسی

ارتباط با دانشگاهها، رویکرد  جدید نظام مهندسی

محمدرضا طالب زاده، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در حاشیه این کنفرانس بیان داشت: رویکرد جدید نظام مهندسی ارتباط با دانشگاهها است، با توجه به نقش و جایگاه دانشگاهها و مراکز علمی در ارتقا جایگاه علمی مهندسان و بازآموزی علوم مهندسی درصددیم ارتباط نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مراکز دانشگاهی بیش تر گردد.
طالب زاده گفت: رویکرد جدید ارتباط نظام مهندسی با مراکز دانشگاهی در قالب مشارکت با دبیرخانه نخستین کنفرانس بین‌المللی مکانیک مواد و تجهیزات پیشرفته عملیاتی گردید و امیدوار هستیم که با مشارکت مهندسان و گروه تخصصی مکانیک شاهد ارتباط هرچه بیش تر مجموعه تخصصی نظام با عضوهای دانشگاهی، عضوهای هیات علمی دانشگاهها و موسسات دانش بنیان باشیم.
محورهای کنفرانس طبق نیازهای صنعتی کشور است
رضا مسلمانی، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی مکانیک مواد و تجهیزات پیشرفته، در مورد برگزاری این کنفرانس ادامه داد: در گروه مهندسی مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز تصمیم گرفته شد که کنفرانسی با حضور محققان، استادان، دانشجویان و صنعتگران با هدف دنبال کردن یک افق جدید برگزار گردد.
مسلمانی گفت: تلاش شده است که این کنفرانس کاربرد محور باشد و نیازهای صنعتی در آن دیده شود. از زمان اعلام فراخوان بیش از دویست مقاله در زبان‌ های انگلیسی و فارسی توسط محققان مختلف فرستاده شد که بعد از داوری صد مقاله پذیرش شدند که بصورت چهل مقاله شفاهی و شصت مقاله پوستری ارایه میگردند.
وی با اشاره به این که محورهای این کنفرانس شامل مدل ‌سازی و طراحی، بهینه ‌سازی، ساخت و کاربرد، پایش وضعیت، بازرسی و نانو فناوری مواد و تجهیزات پیشرفته است، خاطر نشان ساخت: تاکید بر این بود که این محورها حتما طبق نیازهای صنعتی کشور و منطقه تامین گردد.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی مکانیک مواد و تجهیزات پیشرفته اظهار داشت: ما تلاش کردیم با برقراری ارتباط با صنایع منطقه، استان و کشور نیازهای آن‌ ها را شناسایی کنیم که منجر به این محورها شد که طبق آن ‌ها مقالات پذیرش شدند. این مقالات بعد از ارایه مجدد مورد ارزیابی قرار می ‌گیرند و مقالات منتخب از طرف صنایع مورد توجه قرار خواهند گرفت.
مسلمانی افزود: در طی این کنفرانس کارگاه‌ های تخصصی نیز برگزار گردید که مدرسان برجسته داخلی و خارجی در این کارگاه‌ ها حضور داشتند و این کارگاه‌ ها طبق نیازهای صنعتی کشور و منطقه گرداوری شده بودند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۶
807 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0