مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار واحد روستایی کشور علیرضا تابش _ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار واحد روستایی کشور

ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب که تا به حال بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده‌اند از تهیه طرح هادی برای نود و چهار درصد روستاهای کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر، قریب به ۳ میلیون و دویست و سی هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند.

کد خبر: 971029012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۹۷ - ۱۲:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب که تا به حال بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده‌اند از تهیه طرح هادی برای نود و چهار درصد روستاهای کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر، قریب به ۳ میلیون و دویست و سی هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند.

مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار واحد روستایی کشور

مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار واحد روستایی کشور

مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد  و شصت هزار واحد روستایی کشور

علیرضا تابش _ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورایعالی استان‌ها بیان داشت: این نهاد در سال های اخیر طرح افزایش پایداری و مقاوم سازی ابنیه را در ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار مسکن روستایی انجام داده است.
به گفته تابش، از پنج میلیون و دویست هزار روستای موجود در کشور بالغ بر دو میلیون روستا تا به حال از برنامه های بهسازی مسکن بهره مند شده اند و بالغ بر چهارده هزار و پانصد میلیارد تومان برای این طرح از منابع عمومی و اختصاصی بانکها با نرخ کارمزد بسیار کم، تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سراسر کشور را تضمین میکند.
وی گفت: برنامه سند دار کردن املاک و واحدهای مسکونی در روستاها، انگیزه روستائیان را برای بازگشت به موطن اصلی خود و کمک به توسعه روستا افزایش داده است.

مقاوم‌سازی ۱ میلیون و ششصد و شصت هزار واحد روستایی کشور

به گفته تابش، تا به حال بالغ بر سه میلیون و دویست و سی هزار واحد مسکونی در روستاها سنددار شده‌اند.
تابش، همچنین به برنامه بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود: تا به حال بیش از هفتصد هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه توسط این نهاد در سراسر کشور بازسازی شده است.
وی یاد آور شد: امسال برای نوسازی و بهسازی واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده بالغ بر دو هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نیمی از آن کمک بلاعوض بوده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی 

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۷
583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0